Nije tajna kako
prihodi od turizma u Hrvatskoj imaju najveći udio u bruto nacionalnom proizvodu (BDP) u odnosu na ostale zemlje EU.
Devizni prihod od turizma čini čak 18,1 % domaćeg BDP-a, a
turistički sektor zapošljava do 7 % ukupno zaposlenih osoba u RH. U usporedbi s ostalim zemljama EU, možemo izdvojiti Cipar s 12,8 % i Maltu s 14 % udjela turizma u BDP-u. Nizozemska, koja od turizma zarađuje čak 50 % više nego Hrvatska, u ukupnom BDP-u računa s tek 1,8 % prihoda od turizma.
S druge strane,
ICT industrija u domaćem BDP-u sudjeluje s udjelom od oko 2,9 % što je značajna razlika u odnosu na udio turizma u BDP-u, s obzirom na činjenicu da suvremena
turistička industrija počiva na razvoju tehnologije i implementaciji modernih tehnoloških dostignuća.
Neminovno je pitanje kamo ide hrvatsko gospodarstvo i je li turizam njegova snaga ili slabost. Kako turizam može pokrenuti razvoj drugih segmenata proizvodnje te potaknuti rast domaćeg gospodarstva, a da se ono ne temelji samo na jednoj privrednoj grani – turizmu samom? Kako tehnologija utječe na turizam i kako turizam potiče razvoj tehnologije?
Turizam ne može bez tehnologije
Tehnologija je nužna za optimizaciju i uspjeh poslovanja u turizmu. I zato
Bug i
Mreža, najčitaniji domaći računalni časopisi, organiziraju
3T konferenciju – Tourism, Travel & Tech s ciljem da se po prvi put u Hrvatskoj otvore pitanja o spajanju, dodirnim točkama i preplitanju turizma, kao naše najvažnije gospodarske grane, i domaće IT industrije, najperspektivnije i najvažnije gospodarske grane u razvoju koja je jamstvo tehnološkog napretka RH.
3T konferencija će prezentirati načine optimalnog iskorištavanja moderne tehnologije za učinkovitije poslovanje u turizmu, novitete u sektorima turizma, putovanja i tehnologije te marketinške potencijale i alate za bolji doseg do ciljane populacije.
Izdvojeno iz programa 3T konferencije
Predviđeno trajanje 3T konferencije je
od 10 do 18 sati.
- Keynote predavanje – Let the DATA be your guide
Predavač: Luca Romozzi, Senior Sales Director EMEA at Sojern, the world's leading traveler engagement platform
Luca Romozzi je studirao poslovnu administraciju na sveučilištu u Milanu, a vlastitu strast za putovanjima i turizmom je okrunio magisterijem iz turističke ekonomije i menadžmenta na sveučilištu u Veneciji. Karijeru je započeo kao recepcioner u malom hotelu na Kanarima, a danas se može pohvaliti klijentima poput TCA Abu Dhabi, Kerzner International, Jumeirah Group, Etihad Airways, Qatar Airways, Emirates Airline, Turistička zajednica Turske, itd.
Sojern je jedna od vodećih svjetskih platformi za implementaciju marketinških dostignuća u sektoru putovanja. Sojern pomaže vrhunskim turističkim brendovima ostvariti veće prihode. Među njihovim klijentima se nalaze Avis Budget Group, British Airways, Carnival Cruise Line, Colorado Tourism, Emirati, IHG, Samsonite i Starwood, a rade i s nezavisnim hotelima u Sjevernoj i Latinskoj Americi, Europi, Bliskom Istoku i Africi, Aziji te na Pacifiku. Sjedište tvrtke je u San Franciscu, s uredima u Dubaiju, Londonu, New Yorku, Omahi i Singapuru.
- Panel - Sharing vs. caring – Izumiru li turistički dinosauri?
Moderator: Marko Mišulić, Rentlio
Marko Mišulić je završio Ekonomski fakultet. Radio je u društvu za upravljanje investicijskim fondovima na razvoju kompleksnih modela optimizacije. Potom pokreće
start-up Rentlio, aplikaciju za efikasno upravljanje malim turističkim smještajnim objektima.
Posljednjih godina jača nadmetanje između privatnog smještaja i onog hotelskog. Popularizaciju doživljaja lokalnog odsjedanjem kod domaćina dodatno potiče rast
sharing ekonomije i servisa kao što je
Airbnb. S druge strane, hotelski sektor ističe standardiziranu razinu kvalitete usluge kao svoj najjači adut. Koliko i kako hoteli koriste tehnologiju u smisli pojačavanja zadovoljstva gostiju te
postizanja bolje popunjenosti svojih kapaciteta? Koliko i kako
privatni smještaj koristi tehnologiju za iste ciljeve uz podizanje i standardizaciju kvalitete usluge? Može li privatni smještaj i
sharing ekonomija ugroziti hotele i kome je tehnologija naklonjenija? Može li privatni smještaj učiniti hotelima ono što je
Uber napravio taksistima?
Od digitalnog marketinga do mobilnog plaćanja
“Na gotovo svakoj IT konferenciji zadnjih nekoliko godina mogli ste vidjeti nešto što zovem The Slide – slajd i predavačku opasku kako je Uber najveća taksi tvrtka na svijetu a ne posjeduje nijedan taksi, te kako je Airbnb najveća tvrtka za smještaj, a ne posjeduje nijedan hotel”, napominje
Oleg Maštruko, direktor konferencije 3T – Tourism, Travel & Tech.
“Na 3T nećemo prežvakavati te dobro poznate i već ofucane fore, već ćemo pokušati dati odgovore na to kako se old school hotelska industrija može nositi s izazovima koje im donose ne samo Airbnb i slične kompanije, već i mnoge druge.”
Osim izdvojenih predavanja i panela,
3T konferencija će nam ponuditi izbor raznovrsnih predavanja i prezentacija. Neke od tema su*:
- Upotreba tehnologije za proširenje turističke ponude
- Društveni CRM u turističkoj industriji
- Mobilni payment u vrijeme globalizacije
- Turistička monetizacija Instagrama – istina ili mit
- Loše recenzije na TripAdvisoru – kako se boriti s njima?
- Put oko svijeta s mobitelom i kilom i pol odjeće
- IT rješenja za hotelsku industriju
- Digital nomads – live to travel, travel to live
- Hrvatski nautički turizam na webu – success story
- Digitalni marketing za hrvatski turizam
*Točan raspored će biti objavljen na stranicama 3T konferencije.
Na dan održavanja konferencije 3T – Tourism, Travel & Tech, 31.3. u HUB385 u Zagrebu, u neposrednoj blizini, u Domu Sportova održava se koncert svjetske YouTube senzacije – orkestra Postmodern Jukebox (PMJ). 10 posjetitelja konferencije s plaćenim kotizacijama organizator nagrađuje kartama za nastup Postmodern Jukeboxa u Domu Sportova!