Čest odgovor na ekonomske krize je procvat kriminala, posebno prijevara čije žrtve su najčešće mali poduzetnici, i sami najviše pogođeni nestabilnim poslovnim okruženjem. U takvim okolnostima, sasvim je ljudski tražiti nova rješenja za održavanje poslovanja, a toga su prevaranti svjesni i znaju takav trenutak iskoristiti. Zato u prihvaćanju novih ponuda, moramo biti izuzetno oprezni - u suprotnom bismo lako mogli postati žrtve prijevara.
Privatni iznajmljivači su posebno laka meta prevaranata jer su većina naših osobnih podatka (adresa, kontakti) lako dostupni na internetu, na našim oglasima smještaja i web stranicama objekata
Već smo pisali o
internetskim prijevarama i načinima postupanja u slučaju
sumnje na nepoštenu praksu i lažnu ponudu. Maštovitost prevaranata je bezgranična pa prenosimo posljednji slučaj na kojeg je 20. listopada 2020. upozorila
Turistička zajednica Kaštela na svom
Facebook profilu.
Elektronički registar privatnog smještaja
Elektronički registar za ovo, elektronički registar za ono, pa zašto ne bi bio i onaj za
privatni smještaj. Međutim, iz TZ Kaštela poručuju privatnim iznajmljivačima da ne nasjedaju na uplatnice koje im stižu poštom, a kojima se iznajmljivače navodi na plaćanje upisa u
Elektronički registar privatnog smještaja.
"Ne postoji nikakav službeni elektronički registar privatnog smještaja, te je ovdje riječ o čistoj prevari. Stoga, smatramo da bi bilo dobro da upozorite svoje privatne iznajmljivače da nikako ne nasjedaju na ove dopise i eventualno uplaćuju tražene iznose", stoji u objavi Tourist Board Kaštela, a koju potpisuje Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije.
Uplatnica kojom se lažno navodi iznajmljivače na upis u nepostojeći Elektronički registar privatnog smještaja
Uplatnice vlasnicima privatnog smještaja šalje tvrtka PRIVATNI SMJEŠTAJ d.o.o. koja je registrirana 10. srpnja 2020. na adresi Međimurska ulica 19 u Zagrebu pod OIB-om: 85156851516.
Svima nam dobro poznate tvrtke, globalni lideri u oglašavanju smještaja, nemaju pozivne centre koji navlače iznajmljivače da se oglašavaju kod njih. Pa ipak, neki iznajmljivači primaju takve pozive. Nisu rijetko niti mailovi, koji su naizgled identični onim kakve inače dobivamo od svojih partnera u oglašavanju naših kapaciteta.
Svaki od mailova i poziva, a koji odstupaju od uobičajene prakse poslovanja, vrijedi više puta provjeriti. Posebno ako se traži naša reakcija u vidu potvrde ili slanja osobnih podataka ili uplate financijskih sredstava
I naši partneri i mi tražimo, u krizi, tražimo nove modele promocije i poslovanja. Stoga, ne treba biti paranoičan, ali je ipak potreban oprez u prihvaćanju novih ponuda. Najčešće je dovoljno samo provjeriti novu tvrtku ili adrese poznate tvrtke koje nude nove usluge i proizvode.