Na temelju
prijava gostiju u sustave
eVisitor i
eCrew (
nautički turizam) izvršenih do 9. rujna ove godine, u Hrvatskoj je ostavareno ukupno
80,24 milijuna noćenja, odnosno
13,63 milijuna dolazaka. Taj broj neznatno premašuje broj noćenja ostvaren u tijeku čitave prošle godine, ali podaci
sustava za prijavu i odjavu turista ne potvrđuju istovjetan broj dolazaka. Prema navedenim statistikama, turisti ostaju dulje. Da li je to novi trend ili je statističkim podacima pogodovao novi način evidencije turista, vidjet ćemo krajem godine i u idućim sezonama kada će primjena novog sustava potpuno zaživjeti.
Bilo kako bilo, najviše turista je noćilo u Hrvatskoj u kolovozu, preko četvrtine od ukupnog broja noćenja, a lijepo vrijeme jamči i dobru posezonu. Od stranaca koji su nas posjetili proteklih vikenda, najviše je bilo Nijemaca. U 2015. godini Nijemci su definitivno bili najbrojniji gosti a udjelom od
22 % u ukupnom broju noćenja i s brojkom od
15.770.000 noćenja ukupno. Bilo je čak 6,9 % njemačkih gostiju, nego godinu ranije, a u prosjeku ostaju 7,4 dana.
Zašto njemački gosti dolaze baš u kolovozu i kako ugostiti Nijemca? Upoznajmo svoje goste, njihove želje i navike kako bismo i svoje marketinške aktivnosti i ulaganja u smještajnu ponudu usmjerili da privučemo goste koje želimo.
Nijemci vole `pustiti korijenje´
Nije tajna da hrvatski
iznajmljivači vole goste Nijemce. Nenametljivi su i uredni, pristojni, ne pada im na pamet cjenkati se. Postoji izreka da, ako vam Nijemac ne ostavi bakšiš imate peh, onda je to Austrijanac. Još jedna stvar je izuzetno poželjna kod njemačkih gostiju – ostaju dulje u jednoj destinaciji.
Ako se bavite iznajmljivanjem dulje vrijeme, sigurno ste imali gosta Nijemca. On voli ćaskati s nama. Njemački ne znamo, on ne zna hrvatski, a i engleski tek `nabada´, no voli se šaliti i smješkati se značajno i beskrajno iako se gotovo ništa ne razumijemo.
Njemački građani vole putovati. Gotovo 50 milijuna Nijemaca je otputovalo izvan granica vlastite zemlje i to na dulje od 5 dana. Polovica od tog broja je provela svoj odmor u zemljama Sredozemlja. Nažalost, Nijemci novih generacija više vole Španjolsku. Hrvatska se nalazi tek na 4. mjestu preferencija sa sitnih
8,5 % Nijemaca od ukupnog broja putovanja njemačkih građana.
Što motivira Nijemce na putovanje?
Općenito, Nijemci vole sunce, toplo vrijeme, obnoviti se, uživati i ugađati sami sebi. Oni koji planiraju posjetiti Hrvatsku u iduće tri godine, kao osnovne motive, navode*:
- sunce, toplo vrijeme - 78 %
- odmaranje, bez stresa – 75,2 %
- bijeg od rutine – 72,5 %
- uživanje, ugodno provedeno vrijeme – 69,5 %
- nagrada – 54 %
- nova iskustva, raznolik odmor – 48,2 %
- bijeg od zagađenja – 24,5 %
*Ispitanici su imali mogućnost zaokruživanja više odgovora, otud veći postotci.
Prema istraživanjima, Nijemce na putovanje najčešće navodi hedonizam!
Prema aktivnostima koje preferiraju na odmoru u Hrvatskoj:
- izleti – 79,8 %
- plivanje u moru – 79,4 %
- degustacija lokalnih specijaliteta – 77,2 %
- kupovina – 72,6 %
Tipovi odmora koje preferiraju Nijemci:
- odmor na plaži – 69,9 %
- opuštanje – 47,3 %
- obiteljski odmor – 38,2 %
- odmor u apartmanu – 36,2 %
Ako uzmemo u obzir životnu dob, za odmor u Hrvatskoj su najviše zainteresirani
parovi srednje dobi (25,6 %), slijede ih
mladi samci (19,7 %), potom
obitelji sa starijom djecom (12,9 %) te
stariji parovi (10,5 %). Unatoč uvriježenom mišljenju da Hrvatsku posjećuje najviše Bavaraca, interes za odmor na Jadranu je najveći u
North Rhine-Westphalia, a tek poslije slijede njemačke regije
Bavarska i
Baden-Württemberg.
Internet - najznačajniji alat za informiranje o Hrvatskoj
Prema dobivenim podacima preko 60 % Nijemaca prikuplja informacije o destinacijama unutra Hrvatske putem interneta, ali nisu skloni rezervacijama smještaja na isti način.
Najviše bukiraju u prosincu i siječnju, potom slijedi pad rezervacija da bi se intenzivirale ponovno u ožujku s neznatnim padom sve do svibnja.
Prema posljednjim rezultatima dostupnima na Google Trends stranicama, Nijemci pretražuju internet u potrazi za informacijama o Hrvatskoj najviše u lipnju, nešto manje u mjesecima koji slijede, a najmanje ih zanimamo početkom prosinca. Navedeni podaci su za proteklih 12 mjeseci. Google također tvrdi da najveći interes na ljepote našeg kraja vlada u pokrajinama Bavarska,
Baden-Württemberg i Hessen.
Najpopularniji pojmovi unošeni u Google tražilicu u Njemačkoj koji se tiču Hrvatske su:
- urlaub kroatien - smještaj Hrvatska
- wetter kroatien - vrijeme Hrvatska
- kroatien hotel - Hrvatska hotel
- kroatien türkei - hrvatska turska
- kroatien em - u Hrvatskoj
- ferienhaus kroatien - kuća za odmor Hrvatska
- camping kroatien - kampiranje Hrvatska
- kroatien ferienwohnung - kuća za odmor Hrvatska
- kroatien meer - Hrvatska more
- kroatien karte - karta Hrvatske
1000 kilometara daleko
Prosječna udaljenost od većih gradova južne Njemačke do središnje Dalmacije, npr.
Splita je oko 1000 kilometara.
Istra je relativno blizu i zato najviše Nijemaca u Hrvatsku dolazi osobnim automobilima Prema vrsti smještaja tek neznatnu prednost odnose hoteli. Gotovo ih podjednako odsjeda u privatnim apartmanima, a najmanje vole sobe za iznajmljivanje. Usporedbe radi, u ostalim zemljama Mediterana, Nijemci najviše rezerviraju hotelski smjetštaj, a prednost pred privatnim apartmanima za iznajmljivanje daju čak i kampovima.
Možda je struktura smještajne ponude kod nas, gdje prevladava
privatni smještaj, ključ za takve preferencije Nijemaca, a možda se radi i o tipu odmora, odnosno dobi njemačkih gostiju koji radije biraju obiteljski odmor. U skladu s vrstom smještaja, češće se odlučuju na bukiranje smještaja posebno, dok inače na Mediteranu biraju paket-aranžmane.
Najviše Nijemaca ljetuje u Istri!
Činjenica da najviše Nijemaca ljetuje u Istri i Kvarneru ne iznenađuje s obzirom na vrhunske rezultate koje ovi turistički klasteri ostvaruju svake godine.
Nijemci također vole i Splitsko-dalmatinsku županiju, a, očekivano, najmanje posjećuju Središnju Hrvatsku te, naposlijetku, Slavoniju.
Kad na odmor putuju Nijemci?
Svoja godišnja putovanja Nijemci započinju već oko Uskrsa kada dolazi do prvog značajnog vala njemačkih turista po zemljama Sredozemlja. Osim toga, iskorištavaju sve vjerske blagdane koji slijede iza Uskrsa, Uzašće, Duhovi i Tijelovo. Pokrajine Baden-Württemberg i Bavarska svoje proljetne praznike povezuju s Tijelovom što znači da su obitelji s djecom ovdje sklonije putovanjima u drugoj polovici svibnja. U većini njemačkih pokrajina, ljetni školski praznici počinju znatno kasnije nego kod nas, početkom kolovoza, stoga ne čudi podatak da je najviše Nijemaca na našim obalama upravo u kolovozu.
Za razliku od hrvatskih škola, čiji se đaci odmaraju tek za zimske praznike, u Njemačkoj postoje i
jesenski praznici. Oni se obično nastavljaju na Dan reformacija 31. listopada. Zanimljivo je da ih ponegdje u Njemačkoj još zovu i "krumpir praznici", tvrdeći da je jesenski raspust nastao iz običaja da đaci pomažu svojim obiteljima okopavati krumpir u tom jesenskom razdoblju. Značajan praznik je i 3. listopada kada Njemačka slavi Dan ujedinjenja.
* Infografike u članku se temelje na statistikama iz publikacije HTZ-a * "Ključne odlike turističkog prometa na značajnijim emitivnim tržištima" iz 2015. godine.
"Blaženi Njemci, što više njih triba privući" i
"Njemci su naši tradicionalni najstariji gosti i treba ih cijeniti", tek neke su od izjava iznajmljivača koje se svjedoče o privrženosti privatnih iznajmljivača i Nijemaca te dugogodišnjoj ljubavi gostiju iz Njemačke prema hedonističkom turizmu našega Jadrana. Raspored školskih praznika te navike njemačkih turista jasno ukazuju na mogućnost dolaska Nijemaca i izvan glavne sezone, a na nama je da udruženim snagama i mudrom marketinškom strategijom iskoristimo taj potencijal.
Imate li i Vi goste Nijemce? Kakva su Vaša iskustva s gostima iz Njemačke?