Ideje i trendovi
7.3K

Trik za prepoznavanje lažnih stranica za oglašavanje smještaja

Da se bliži proljeće, znamo i po sve češćim pozivima s ponudama za oglašavanje naših smještajnih kapaciteta na stranicama za koje nikad nismo čuli. Kako prepoznati lažne stranice za oglašavanje smještaja?

U uobičajenim okolnostima bi punjenje glavne sezone bilo gotovo ili pri kraju kod većine iznajmljivača, a ovo idealno vrijeme da počnete raditi pripreme za analizu isplativosti oglašavanja na određenim web stranicama, portalima i kod agencija.

Ovo je vrijeme kad se već može lako vidjeti da li je svrha nekih od web stranica na kojoj se oglašavate samo prikupljanje novaca za to oglašavanje, a ne i ulaganje u promociju ponude smještaja koja se putem nje oglašava.

S ovim jednostavnim trikom bez problema ćete vidjeti tko vas puni, a tko šalje prazne i lažne upite samo radi prividnog prikazivanja popularnosti i nade da će vas tako zavesti u plaćanje oglasa kod njih.


Počnite s vođenjem evidencije svih pristiglih upita

Niti jedna analiza nije moguća bez kvalitetnih podataka. Zato zapisujte svaki primljeni upit. Od kuda je došao, tko vam se javio, koje želje imaju, razlog otkazivanja ili razlog zanimanja za vašu ponudu, i na kraju, je li rezervacija potvrđena.

Za to možete koristiti sve od papira i olovke, do excel tablica ili nekog od brojnih specijaliziranih programa za vođenje i upravljanje kupcima/gostima. Naša preporuka je da za ovu svrhu koristite barem Excel jer ćete digitaliziranim informacijama lakše upravljati i brže iz njih dobiti korisne zaključke.
 

Ako do sada niste vodili ovakvu evidenciju gostiju, ne morate čekati kraj sezone da počnete, već krenite s vođenjem danas

Sigurno će biti još puno Last Minute upita za srpanj i kolovoz. Čak i da odbijete sve te upite oni će vam odmah pokazati relativno točan uvid u to koje stranice vam šalju lažne goste, a koje ne.


Važno je znati razlog neodgovaranja gosta

Ako gost nakon prvog upita nikada ne odgovori na ponudu iznajmljivača, niti odgovora na dodatne follow-up poruke, iznajmljivač bi se trebao zabrinuti iz više razloga.

Možda se emailovi ne isporučuju zbog neke greške na serveru i zbog čega se gube potencijalni gosti koji misle da im se iznajmljivač nije udostojio javiti. Možda je zaboravio odgovoriti pa bi ga bilo dobro podsjetiti prije nego ga na to podsjeti netko od konkurencije i tako preuzme gosta.
 

Možda ga ne zanima više vaša ponuda. Tada je dobro znati razloge zašto je gost odustao od ponude da se oni pokušaju ukloniti u budućnosti

I na kraju, možda se radi o lažnom upitu od strane web stranice ili portala gdje oglašavate smještaj. I upravo s ovakvim slučajevima ćemo se danas malo više baviti.


Lažnim upitima do teško zarađenih eura iznajmljivača

Broj stranica, koje preko turističkog sektora, točnije privatnih iznajmljivača, želi ostvariti brzu zaradu je svakim danom sve veći. Sigurno i sami dobijete tjedno barem jednu ponudu za povoljnim oglašavanjem na nekom web katalogu.

Ukratko, ovdje se radi o web stranicama kreiranima doslovno preko noći, bez cilja i plana daljnjeg ulaganja i promoviranja ponude oglašene na toj stranici. I sve to s ciljem da se niskom cijenom iznajmljivač potakne na impulzivnu reakciju zakupa oglasnog prostora i tako stekne brza zarada.
 

S obzirom na cijene kvalitetnih kataloga smještaja nije ni čudo da cijenom od svega nekoliko eura mjesečno ili čak i godišnje takve stranice privuku veliki interes iznajmljivača

Da se radi o stranicama koje na bilo koji način brinu o daljnjoj promociji oglašenog smještaja ili koje imaju bilo kakvu posjećenost još bi i razumio takav ulog u oglas. Ali kako većina takvih stranica funkcionira po sistemu “hit and run” (eng. uzmi i bježi) te nakon prvog vala uplata, vlasnik stranice jednostavno zaboravi na nju i krene raditi drugu stranicu; iznajmljivač bi imao jednaku korist za oglašavanje smještaja (moguće i veću) kada bi tih 10 € godišnje izgubio na plaži s napisanom email adresom na poleđini novčanice.
 

Na takvim stranicama se iznajmljivači dodatno motiviraju besplatnim probnim periodima oglašavanja, za vrijeme kojih se može testirati njihova kvaliteta ili čak upitima s tih stranica prije nego se iznajmljivač uopće oglasio kod njih

To je period kada možete sigurno očekivati veći broj upita s takvih stranica. Naravno ne pravih, već random generiranih lažnih upita. A jedini cilj takvih upita je da iznajmljivač ima lažni privid velike posjećenosti za određenu web stranicu zbog čega će biti još spremniji uložiti u plaćeni oglas na njoj jer smatra da će puno prije iznajmiti smještaj nego negdje drugdje gdje ne prima toliko upita.


Upiti bez odgovora otkrivaju lažne stranice za oglašavanje smještaja

Ako s neke stranice uredno dolaze upiti gostiju, ali na vašu ponudu nikada ne dolaze odgovori, najvjerojatnije se radi o stranici koja šalje lažne upite.

Osim neodgovaranja gostiju, mogu se primijetiti i ponovljeni upiti s drugih email adresa, a čak je bilo i slučajeva da se ponovi identičan upit od iste osobe godinu dana kasnije samo s novim datumom ili email adresom.
 

Svaki put kad vidite bilo kakav uzorak u ponašanju gostiju kroz njihove upite s jedne web lokacije, budite sumnjičavi


Ako redovno vodite evidenciju svih upita, dovoljno je kroz polje s razlogom otkazivanja ili polje za goste bez ijednog odgovora na vašu ponudu, vidjeti otkuda vam takvi upiti najčešće dolaze i brzim postupkom eliminirati oglašivača koji samo takve upite šalje s buduće platne liste.


Kažnjavati takve pokušaje možete i sami pravilnim informiranjem

Svatko smije napraviti web stranicu. Svatko na njoj može ponuditi plaćeni oglas. I nitko vam ne može garantirati posjećenost niti broj upita. Niti možete provjeriti ili reći da je netko trebao moći više ili manje se potruditi oko promocije cijelog kataloga, a time i vašeg smještaja.

Zato stranice za oglašavanje smještaja, kojima je jedini cilj uzeti na tisuće puta po 1 € od privatnih iznajmljivača, ne rade ništa što i vi sami ne bi mogli napraviti, a to je ponuditi oglas kod sebe na webu. Isto kako vama nitko ne može zabraniti da prodate iz znatiželje ‘meteorološki kamen’, ili da budete kupac takvog kamena ako smatrate da ćete od njega imati koristi.
 

Jedino kako se možete zaštiti od ovakvih stranica je informiranjem i redovnim analiziranjem pristiglih upita kako im ne bi naivno plaćali nešto od čega nemate nikakve koristi

Naravno ne rade svi tako i postoje mnoge stranice, nove i stare, koje kvalitetno rade svoj posao i lagano, ali sigurno se guraju prema vrhu web tražilica za vlastitu ali i vašu korist.

Također spam i phishing roboti mogu napasti i najkvalitetnije web lokacije i putem njih slati lažne upite. Upravo zbog toga je analiza svih upita na duži period od iznimne važnosti radi dobivanja što točnijih analiza isplativosti oglašavanja i kako ne bi neopravdano prekinuli suradnju s dobrom stranicom za oglašavanje, a pokrenuli ju s onom koja to baš i nije.

Ne zaboravite, ako ste zaradili barem 1 € više nego što ste uložili za poziciju određenog oglasa, taj portal ili web stranica se mogu smatrati isplativim mjestom za oglašavanjem smještaja.

Spremi

Firenca će imati aerodrom s vinogradom na krovu terminala

Što je nacionalni program unapređenja obiteljskog smještaja?

Oglašavanje apartmana: Važnost opisa smještaja

Protuepidemijske mjere: Smještajni objekti u domaćinstvima ipak smiju nastaviti s radom

​Ilegalno iznajmljivanje apartmana i kuća za odmor – kako stati na kraj nepoštenoj praksi?

“Cijena na upit” odbija goste

Kako odabrati radijator: 5 koraka za odabir idealnog radijatora

Cijene turističkog smještaja u Hrvatskoj u prosjeku poskupile za vrtoglavih 30,8 posto

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Oglašavanje smještaja u Facebook grupama: Je li takva promocija zaista besplatna?

Prijetnje i ucjene gosta radi postizanja povoljnije cijene smještaja

Popularno: