Uspjeh možemo procjenjivati na različite načine, ali najlakše ga je mjeriti vlastitim ciljevima. Uspješan iznajmljivač obiteljskog smještaja ima jasno definiran poslovni cilj i to je samo jedna od 9 dobrih navika
Oni su uspješni, ne zato što imaju instagramične objekte na atraktivnim lokacijama, već zato što su iskreni i gostolubivi. Ali i zato jer imaju par navika koje ih vode ka zvijezdama.
Čak i onda kada prihodi od iznajmljivanja privatnog smještaja nisu dovoljni za pokrivanje cjelogodišnjih životnih troškova, a najčešće nisu, iznajmljivanje treba tretirati kao posao, a ne kao hobi kojim popunjavamo kućni budžet. Ozbiljan i odgovoran pristup poslu donosi i ozbiljne i odlične rezultate. Ozbiljan i odgovoran pristup u osnovi obuhvaća pažljiv odnos prema svakom gostu i ispunjavanje njegovih potreba u svrhu generiranja jedinstvenog doživljaja koji, pak, dovodi do dobrih recenzija i stabilnosti poslovanja.
Ozbiljan iznajmljivač poznaje svoje goste i ima poslovni i marketinški plan za što učinkovitije punjenje smještajnih kapaciteta i što više prihode od svog poslovanja
Nastavno na prethodno navedenu naviku, domaćin u obiteljskom smještaju jednako poštuje sve svoje goste. Sama činjenica da su u moru smještaja odabrali upravo nas, treba li nam biti dovoljna da nam se sviđaju i da poštujemo njihove izbore. Iako je poslovan, samo odnos utemeljen na poštovanju, može biti izvor obostranog zadovoljstva, a znamo što zadovoljan gost znači za naše poslovanje.
Svoje goste, trenutne koji borave u smještaju i one potencijalne koji su tek poslali upit, ne smijemo pustiti da čekaju. Dok čekaju na nas, na njihove upite i potrebe već odgovara netko drugi. Brzina odgovora na upit je ključna za realizaciju rezervacije. Prilikom obraćanja gostima, osoban pristup je ono što očekuju kada su se odlučili na rezervaciju obiteljskog smještaja. Ako se radi o starim gostima, bilo bi dobro pamtiti osnovne informacije i eventualne želje kojima smo kod prijašnjih boravaka izašli ususret.
Možda ne bi bilo loše voditi knjigu gostiju, ne onu koju je zamijenio e-Visitor, već mali osobniju koja bi nam pomogla da se sjetimo detalja o svojim stalnim gostima i onima koji će to tek postati
Dignuti fotografije smještaja na jednu stranicu internetskog oglašivača pa očekivati čudo upita i rezervacija, ne znači imati strategiju. Uspješan iznajmljivač je prisutan na više kanala oglašavanja, uključujući i dostupne društvene mreže na kojima gradi svoju reputaciju. Paralelno, smanjuje ovisnost o kanalima koji naplaćuju skupe provizije i jača one koji osiguravaju direktne rezervacije.
Nijedan turist ne odabire naš smještajni objekt samo zbog smještaja. Izuzetak je možda robinzonski smještaj, ali čak i tada je najčešće glavni motiv boravak u prirodi. Zato moramo imati u malom prstu sve što naša destinacija nudi, promovirati lokalne atrakcije i male proizvođače, biti važan kotačić u motoru razvoja svoje zajednice.
Turizam je živi organizam, raste i razvije se stalno, trebali bismo i mi. Sve ono što je bilo temeljno u vrijeme pružanja usluge smještaja naših djedova i baka još uvijek stoji - autentičnost i iskreno gostoljublje. Ali sve ostalo se promijenilo. Od kvalitete uređenja smještaja, preko načina oglašavanja i komunikacije, do brzine poslovanja i pružanja usluge. Svaki novi gost je svojevrsna lekcija i, ma koliko dugo poslovali, uvijek nas netko može iznenaditi. Konferencije i edukacije za iznajmljivače nisu tu da nam otmu vrijeme (i/ili novac), već da nam poklone vrijedne spoznaje koje nam mogu pomoći da riješimo krizne situacije u poslovanju.
Na temelju naučenog, kao i kroz iskustvo s gostima, uspješan iznajmljivač(ica) stalno radi na podizanju kvalitete svoje usluge. Uspješni domaćini nikada nisu sasvim zadovoljni postignutim, raspolažu s bezbroj ideja kako (ugodno) iznenaditi gosta novim dodatkom usluzi smještaja ili kako podići razinu udobnosti boravka. Oni pažljivo čitaju recenzije i negativne ocjene gosta prihvaćaju kao prijedloge za bolju uslugu pa ih, kao takve, uvažavaju i djeluju prema tim prijedlozima.
Suradnja s kolegama je također jedan od načina za učenje i usavršavanje usluge. Zdrava konkurencija ne podmeće noge, već se nadmeće, a nerijetko i pomaže. Naše male destinacije u kojima se u srcu sezone traži krevet više, idealno su okruženje za suradnju s kolegama - umjesto da turist ode drugdje, preporučit ćemo kolegu iz našeg mjesta. Nije loše niti dogovarati se s kolegama oko cijena noćenja. Samo kroz suradnju, lokalna zajednica raste.
Bilo da želimo ostvariti jednaku popunjenost kao i prošle sezone ili da želimo biti puni dulje, cilj je nužan kako bismo usmjerili svoje snage i resurse u ispunjavanje poslovnog plana. Dobar poslovni plan uključuje popisivanje svih troškova i aktivnosti kako bismo u svakom trenutku znali kakva popunjenost pokriva naše troškove i koliku imamo dobit.
Uspjeh nije nešto što dolazi preko noći niti svi krećemo s istim navikama. Nemamo svi ni luksuzne nekretnine na ekskluzivnim lokacijama. Pa ipak, naučimo li se navikama koje vode do uspjeha, on neće izostati bez obzira otkud i s čime smo krenuli.