Kako od jedne obične rupe u kalendaru rezervacija stvoriti vrijedno sredstvo za podizanje zadovoljstva gostiju i povećanje popunjenosti?
Rupa tamo, rupa ovamo, ovdje dan, tamo dva, i popunjenost naših kapaciteta je manjkava. Odustali smo od iznajmljivanja na dan ili dva, limit je minimum tri dana. U destinacijama, koje nisu urbana središta gdje se gosti brzo izmjenjuju, možemo si priuštiti taj luksuz minimum staya. Kako onda popuniti rupe u kalendaru noćenja i vrijedi li to uopće truda?
Kada bismo izračunali koliki postotak potencijalne popunjenosti otpada na rupe u srcu sezone, možda bi nas iznenadio i dvocifreni broj. U prosjeku ti dani odnesu oko 10% popunjenosti u sezoni. Idealno bi bilo iznajmiti tjedne termine, recimo, od subote do subote, ali suvremeni turisti koji odsjedaju u privatnom smještaju vole tu fleksibilnost koju im nudimo pa radije izbjegavaju gužve na prometnicama vikendom kad biraju datume.
Ali možda ih možemo nagovoriti da ostanu dan, dva dulje i tako popunimo mrske rupe. Kad ti život da limune - napravi limunadu, netko je jednom rekao pa zašto ne bismo poslušali mudrije. Našu limunadu možemo zašećeriti na dva načina...
U pandemiji smo ostavljali dan između gostiju kako bismo propisno očistili i pripremili smještaj za iduće goste. Taj dan, objektivno, više nije nužan. Još ako je rupa od dva ili tri dana, u interesu nam je da nagovorimo prethodnog gosta da produlji trajanje svog boravka.
Prema analizama stručnjaka, dvoje od tri gosta će prihvatiti ponudu za dulji ostanak uz npr. 40 ili 50% popusta na to jedno ili dva noćenja. Veći odaziv je ako gostu odredimo kratak rok za odluku, recimo, 24 sata. Ne prihvati li, možemo isto pokušati s gostom koji stiže iza njega pa mu ponuditi raniji dolazak pod povoljnijim uvjetima.
Ne gubimo ništa pokušamo li, a možemo dobiti zadovoljnijeg i budućeg vjernog gosta jer će imati osjećaj da smo mu nešto poklonili.
Ako nam stižu poznati gosti koji kod nas odsjedaju godinama i za njima ostaje ili je pred njima rupa, zašto im ne bismo poklonili noćenje kao dio našeg loyalty programa, odnosno programa vjernosti namijenjenog starim gostima.
Tada će ta rupa biti ulaganje u zadovoljstvo gosta i budućnost poslovanja u kojem uvijek težimo direktnim rezervacijama, bez posrednika i provizija. Najbolji put do većeg broja takvih rezervacija su zadovoljni gosti koji se vraćaju i preporučuju nas svojoj rodbini i prijateljima.
Rupe kalendaru rezervacija ne moraju nužno biti nedostatak, već kapital s čijim mudrim raspolaganjem možemo ostvariti veću popunjenost i bolje zadovoljstvo gosta.