Ideje i trendovi
1 12.7K

Domaćin na hrvatski način: Noviteti za privatne iznajmljivače s konferencije HOST 2019. London

"Što kad iznajmljivač postane dio industrije?", pita se Natalia Krešić Lončar, koja je krajem listopada posjetila konferenciju HOST 2019. u Londonu, namijenjenu privatnim iznajmljivačima. Ono što je u inozemstvu industrija, kod nas je još uvijek domaćinstvo. Koliko smo spremni iskoristiti industrijska rješenja u poslovanju i prigrliti izazove suvremenog turističkog tržišta?

Skoro pa otkad pamtimo, zimmer frei je kod nas poznat i raširen. Smatramo se svojevrsnim znalcima jer goste iz raznih zemalja dočekujemo odavna. Već smo doživjeli svakakvih situacija, znamo što možemo očekivati, i uhodani domaćini/iznajmljivači ne strepe od nadolazeće sezone s pitanjima hoće li sve ići glatko u pogledu usluge gostima. Sad nas poglavito muči kvantitativna popunjenost. Imamo dovoljno utakmica u nogama za naše nove goste, za to smo spremni, ali pribojavamo se izgleda konkretnog kalendara rezervacija.
 

Nekoliko godina rasta nas je uljuljkalo, pa smo se 2019. malo prisjetili opreza i kako turizam malo tko može savršeno isplanirati.

Međutim, dok se često volimo podsjetiti da je kod nas Airbnb postojao oduvijek, samo drukčijim kanalima, možda nismo svjesni da bi i naš komad Jadrana, a i čitava Hrvatska, trebali malo opreznije gledati kako zimmer frei preuzimaju i odrađuju naši evidentni konkurenti, ali i oni koji nam se ne nameću tako jasno.

Ovo je tek jedna od verzija uvoda kojim se poigravam u glavi ne bih li uspješno posložila jako puno slojeva jedne te iste priče kojom se vrlo ozbiljno danas bavi "turizam kod domaćina". Naime, imala sam sreću otputovati u London i prisustvovati dvodnevnoj konferenciji "industrije kratkih boravaka" - HOST 2019. Nedovoljno je reći da ne znam otkud bih krenula, od novih saznanja ili općih dojmova.

HOST 2019. London

Konferencija je bila besplatna za posjetitelje i nudila je pet simultanih konferencijskih prostora, koja su pokrivala redom teme strategije poslovanja, razvoja tehnologije, marketinga u turizmu, pitanja regulativa i poreza, te partnerstva.


Je li kratkoročni najam prerastao potencijale jednog domaćina?

Već je sada u pripremi još veći event iduće godine - HOST 2020. Ova godina je bila samo uvertira u sljedeću, kad bi to moglo biti još jačeg karaktera. Isto vrijeme, isto mjesto. Opći zaključak je nezaobilazan - ovdje se radi o industriji.

 

Duboko vjerujem u našeg domaćina, u osobu koja otvara vrata gostima i stoji im na usluzi, ali slušajući kojim koracima grabi short-rental industry i koja se kao takva prezentirala u Londonu, shvatila sam da se ne smijemo uspavati.

Razlog pojavi niza rješenja, koja olakšavaju posao same izmjene gostiju, je taj što je ovaj posao prerastao ljudske potencijale. Jednostavno, nema dovoljno vremena za usluživanje tolike potražnje, bar ne na "starinski" način nošenja ključa i tipkanja niza poruka svakom gostu ponaosob. Pa zar se to ne događa, iskreno, i kod nas? Koliko puta ste čuli "daj agenciji", "oni su samo sagradili, a agencija im vodi sve drugo" i slično? Upravo taj netko tko sve vodi treba alate, pa bio on i sam domaćin koji trči s posla na posao.


Nova software rješenja kao produžena ruka domaćina

Najbrojnija rješenja su se nudila u funkciji channel managera i upravljanja nekretninama u najmu (property management). Primjerice, jedno takvo rješenje nudi automatizirano procesuiranje rezervacija, automatizirano upravljanje operacijama, izvješća u realnom vremenu, podržava web stranicu za direktni booking, nudi portal za podatke o gostima, zaposlenima i investitoru (!), te automatizira email i SMS korespondenciju te plaćanja.

Samo da nabrojim kratko neke od ostalih rješenja/usluga:

  • AirDna - rješenje koje analizom big data prediktira cijenu pod kojom biste trebali ponuditi svoj smještaj u danom trenutku da bi se ostvarila najviša mogućnost bookinga

  • TouchStay - digitalna knjiga dobrodošlice

  • Airtots - najam sve opreme i pomagala za putovanja s djecom

  • Stasher - aplikacija koja putniku omogućava da odloži svoju prtljagu skoro pa na bilo kojoj lokaciji na svijetu (!). Inače, teme prtljage i narudžbe hrane su vrtoglavo popularni

  • Check-In Scan - aplikacija kojom se skeniraju dokumenti i automatski šalju u policiju gdje je to potrebno. Omogućava da se gosti prijavi i prije dolaska poput rane prijave na let, ili da to sam obavi po dolasku upotrebom QR koda

 

Niz rješenja za ulazak u smještaj bez ključa je nadišao već sad standardizirani lock box; poput brave koja se otključava skeniranjem QR koda iz emaila kojeg domaćin šalje gostu. Na mnoge ove aplikacije, počevši od onih za ulazak u smještaj bez ključa se nadovezuje nadogradnja ponude i usluga koje mogu gosta interesirati, a sve povezano s lokacijom gdje se prijavio.

HOST 2019. London

Da se odmaknemo od aplikacija, ako je to danas moguće, zamjetan je i niz servisa koji nude najam visokokvalitetne posteljine s održavanjem. Primjerice, ako netko odluči svoj stan iznajmljivati tijekom samo dva ili tri mjeseca, može svu posteljinu iznajmiti i potom vratiti. Možda iz naše perspektive, posebice na moru, to izgleda nepotrebno ako uvijek sušimo jednostruke plahte na suncu i vjetru, međutim opskrba i priprema suhom i održanom posteljinom u Zagrebu nije nimalo jednostavna. Neke inačice kod nas postoje, ali najam, s naglaskom na kvalitetu, mi se učinio interesantnim.

Neke od ostalih zanimljivih tvrtki su one koje se bave ciljanim i dobro proračunatim dizajnom interijera za uspješan najam kuća i apartmana. Njihov opseg i pristup ovim pitanjima me je ostavio zatečenom. Ništa ne zaostaju ni konzultantski servisi koji obučavaju buduće domaćine kako voditi svoj posao.
 

Europski domaćini se dobro pripremaju jer sve ukazuje na to da broj putnika raste i još će rasti, pogotovo u privatnom smještaju.

Konferencija je bila opsežna, ali jako dinamična. Rijetko koje izlaganje, osim možda Googlea i domaćina je bilo dulje od 20 minuta. Jako puno govora o nadolazećim trendovima, o milenijalcima i o putovanjima naročito. 
 

Industrija vs. osoba u turizmu

Teško je zaobići tu tešku impersonalnu riječ "industrija" kad se pogleda volumen, pa čak i omjer kreveta u privatnom smještaju, spram hotela koji vlada kod nas. Naša želja da držimo sami većinu operativnog posla je pohvalna i zbilja ima težinu kad gost osjeti da se netko brine za njega. No što kad nas posao preraste?
 

Zaintrigirala me je jedna od zanimljivih rečenica na jednom od izlaganja - "Don't let your rental rule your life" (Ne dopustite da vaš smještaj zavlada vašim životom).

Naš pristup nam daje prednost spram ostalih koji su to samo preskočili i uletjeli ravno u brojke i čisti najam. Moramo pokušati održati prepoznatljivi human touch domaćina, jer nas on čini drukčijima. Međutim, ne bi nam, vjerojatno, škodilo da se tu i tamo pomognemo kojim rješenjem koje očekuje naš gost za kojeg je sve veća mogućnost da i sam tamo negdje vodi jedan svoj vlastiti Airbnb, pa putem toga i gradi svoja očekivanja pri dolasku kod nas.
 


Natalia Krešić Lončar je autorica bloga Odmor na zadatku koji se bavi temama turizma, marketinga i održivog razvoja. Savjetnica za brending i promociju manjih subjekata u turizmu, te voditeljica obiteljskog smještaja i na moru i na kontinentu.
 

Spremi

​Bijeli blagovaonski stol: Kako se bijeli stol uklapa u moderan ili tradicionalan interijer?

Mikrobilje Zlarina - otoka na kojem održivost nije samo priča

Poziv članovima Zajednice iznajmljivača za sudjelovanje u on-line javnoj raspravi

Održivi turizam: Besplatna edukacija za privatne iznajmljivače u Makarskoj

Miso juha - tanjur pun zdravlja

10 najpopularnijih turističkih atrakcija na svijetu u 2022.

​Crvena boja za zid: Super savjeti gdje i kada koristiti crvenu boju

Hrvatska među najpopularnijm svjetskim turističkim odredištima u 2023. kao dio Balkana

1 komentara Uključi se u raspravu
Boris 25.01.2020 09:01
U ovom poslu sam već 20 godina. Suštinski samo jedno pitanje rješava sve izazove, a to je pitanje koje inače doprinosi skladu odnosa u društvu, životu u širem smislu - Da li bih JA uživao boravak u mojem apartmanu, sobi ili bi mi nešto zasmetalo - ali savršeno iskreno i potpitanje, a povezano s prvim - Kakav tretman bih JA očekivao od vlasnika, domaćina za vrijeme mog boravka u toj sobi, apartmanu - izgleda jednostavno i jest pod uvjetom da smo brutalno iskreni dok se to pitamo.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Raspored kuhinjskih elemenata: 9 najčešćih pogreški kod planiranja kuhinje

17 dokumentaraca o turizmu koje moramo pogledati: Utjecaji turističkih migracija na okoliš i lokalnu zajednicu

Popularno: