Ideje i trendovi
2.7K

9 strahova iznajmljivača obiteljskog smještaja i kako ih otkloniti

Kao u svakom poslovanju, obiteljski smještaj ima svoje izazove, koji ujedno predstavljaju i najveće strahove domaćina. Koji su i kako se s njima suočiti?

Srce nam nije plašljiva srna, ali strahovi su dio života i poslovanja. Bezbrižnost je stanje uma i duha koje teško postižemo u potpunosti ako preuzmemo odgovornost za bilo što - a za svoje goste smo itekako odgovorni, kao i za povrat ulaganja u kapacitete za smještaj turista. Bezbrižnosti smijemo težiti pa maksimalno zaštiti svoje poslovanje i goste, ali tek onda kada otkrijemo svoje najveće strahove...


Strah iznajmljivača #1 - oštećenje imovine

Rizik da će gosti prouzročiti oštećenja na imovini, bilo slučajno ili namjerno uvijek postoji. Skupi se popravci ponekad ne mogu nadomjestiti visinom pologa za štetu kojeg uzimamo kao osiguranje od oštećenja imovine. Ali uzimanje pologa je mudro i preporučljivo. Moramo shvatiti i da oprema smještaja ima svoj vijek trajanja pa ne očajavati ako se nešto pokvari ili slomi, a koristimo to već desetljećima.
 

Strah iznajmljivača #2 - prazan kalendar rezervacija

Susjeda se hvali kako je već puna, a mi ni upita. Ako smo još u veljači ili ožujku, razloga za reviziju naše ponude nema. Možda je susjedin smještaj povoljniji ili ima puno starih gostiju koji rezerviraju direktno. Jeftinija noćenja brže nađu svoje kupce. Ako su datumi već visoki, možda je vrijeme da analiziramo svoje oglase - je li cijena konkurentna, izgleda li naša ponuda vjerodostojno? Na kojim se sve stranicama internetskih oglašivača smještaja promoviramo? Je li konačno došlo vrijeme da one loše fotografije smještaja zamijenimo?
 

Strah iznajmljivača #3 - ozljeda gosta

Tko god se dulje bavi ovim poslom, doživio je slične situacije. Morski ježinci posvuda, neizbježne ljetne viroze, padovi, različite neugodne situacije. Kutiju prve pomoći moramo imati u objektu, poželjno je imati i lijek za snižavanje temperature. Ali nije na nama da se igramo doktora s gostima, uputimo ih radije do najbliže ambulante i apoteke. Važno je da smo pri ruci u slučaju bilo kakve nezgode jer smo prva osoba kojoj će se gost obratiti za pomoć.


Strah iznajmljivača #4 - očekivanja gosta

I ovaj strah polako blijedi sa svakim novim gostom. Početak bavljenja poslom iznajmljivanja je najstresniji, kasnije već znamo zašto su gosti odabrali baš naš smještaj i kako očekivanja gostiju ispuniti. Moramo biti svjesni da nećemo moći svima udovoljiti i da bi se mogao naći netko tko će prigovoriti.


Strah iznajmljivača #5 - negativne recenzije

Taj netko neće oklijevati da napiše negativnu recenziju. I statistike i psihologija su suglasni - većina ljudi će radije napisati negativnu recenziju, nego pozitivnu. Odnosno, pozitivne ocjene ne ostavljaju, ali kad osjete poriv da nešto kritiziraju, brzo će se latiti tipkovnice. Nažalost, na meti lošeg raspoloženja gosta možemo se naći ni krivi ni dužni. Bila kritika opravdana ili ne, moramo je uvažiti i na nju odgovoriti. Dobra vijest je da turisti manje vjeruju recenzijama koje su sve odlične, a više onim objektima koji tu i tamo imaju i pokoju lošu ocjenu. Ali, samo ako smo na istu ljubazni i s uvažavanjem odgovorili.


Strah iznajmljivača #6 - overbooking

Dvostruka rezervacija ili overbooking je noćna mora svakog iznajmljivača. Posebno kada se dogodi u srcu sezone, a mi shvatimo da je nemoguće pronaći zamjenski smještaj za goste u overbukiranom terminu. Ovo, naravno, možemo izbjeći samo na jedan način - tako da vrlo pažljivo vodimo svoje kalendare raspoloživosti smještaja i da odmah ažuriramo/zatvaramo rezervirane datume.


Strah iznajmljivača #7 - izmjene propisa

Legalnost poslovanja je osnovni preduvjet za uspješno poslovanje u turizmu. Plaćanje svih obveza znači miran san. Iako nam se čini da se propisi prečesto mijenjaju, činjenica je da se uvjeti za kategorizaciju nisu značajno mijenjali već desetljećima. Bez obzira na najave restrikcija, nemamo razloga za brigu dok god poslujemo uredno i legalno. Zatvaranje postojećih kapaciteta je teško provedivo, uvođenje novih poreza može značiti korekciju cijena i skuplju uslugu.


Strah iznajmljivača #8 - geopolitičke prilike u svijetu

Sve na što ne možemo utjecati, ne bi nas smjelo zamarati. Nikad nije bilo da nije nekako bilo - stara je poslovica koja se već mnogo puta pokazala istinitom. Sjetimo se bliskih pandemijskih godina koje su nam, unatoč crnom prognozama, donijele niz nezaboravnih poznanstava s gostima i bile stabilnih prihoda.


Strah iznajmljivača #9 - od neuspjeha

Svi navedeni strahovi bi se mogli staviti pod istu kapu i nazvati strahom od neuspjeha. On je iracionalan i neutemeljen, jedan je od najjačih suvremenih strahova, vrlo često podržan praćenjem društvenih mreža na kojima je sve blistavo i sjajno. Ali ne i realno.
 

Normalno je strepiti hoćemo li uspjeti vratiti onaj kredit kojim smo opremili smještaj i podigli mu kvalitetu, ali kada taj osjećaj počne utjecati na naše odluke ili preraste u tjeskobu, vrijeme je da se s njim suočimo

Prihvatimo mogućnost neuspjeha i pogrešaka, u obiteljskom smještaju kao i u svakom drugom poslu. To može biti i prilika za rast i učenje. Ako izbjegavamo rizik i krećemo se uvijek istim putem, uskraćujemo sebi šanse za nova iskustva i razvijanje. Neuspjeh i pogreška ne znači da smo glupi i nesposobni, već da smo došli do trenutka u kojem moramo razviti nove vještine. 

Svi uspješni vlasnici smještaja za odmor proživljavaju barem neke od ovih strahova, barem na početku poslovanja. Proaktivno se bave ovim brigama uvodeći učinkovite prakse upravljanja imovinom i poslom, ulažući u održavanje imovine i kvalitetu smještajne ponude, prateći trendove i propise u industriji, stavljajući zadovoljstvo i sigurnost gostiju na prvo mjesto. Strahovi prate samo odgovorne. Ulaganje truda i ljubavi u ovaj posao tjera strahove.
Spremi

Građevina u sezoni: Radovi u susjedstvu, gosti u odlasku

Niste još popunili svoje smještajne kapacitete? Osvježite oglase uz 15% popusta na profesionalne fotografije

Dani hrvatskog turizma: Domaćica godine je Vjera Matulić, privatna iznajmljivačica sa srcem

Kako unijeti iCal URL u Apartmanija.hr korisničkom sučelju radi sinhronizacije kalendara?

Nove izmjene turističkih propisa – stižu nam glamping i kamp odmorište

Koprivničko-križevačka županija ima najbolje turističke rezultate u prvih devet mjeseci 2020.

Zašto su hrvatska skijališta već godinama veliki gubitnici domaćeg turizma?

​Crvena boja zida: Kako crvena boja utječe na emocionalno raspoloženje osobe?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Slanje ponude gostu - kada, zašto i kako

​5 proljetnih odredišta za jednodnevni izlet s djecom

Popularno: