Modularna putovanja kao posljedicu imaju last minute rezervacije i visoka očekivanja spram fleksibilnosti turističkih proizvoda i usluga
Modularna putovanja ili putovanja po mjeri su sve češći pojmovi koje susrećemo u bespućima turističke zbilje. Ako nas terminologija ili turizam dalje od našeg dvorišta baš i ne zanimaju, trebali bismo biti svjesni da mnogo faktora utječe na ponašanje naših gostiju, njihove navike i očekivanja. Jedan od njih su upravo modularna putovanja, koja su sve traženija.
Generacija Y (rođeni od 1981. do 1995.) i generacija Z (poslije 1995.) preuzimaju dominaciju turističkim tržištem. Upravo zato raste potražnja za modularnim putovanjima i iskustvima po mjeri. Jedno od temeljnih postavki takvih turističkih iskustava su visoka očekivanja turista u vezi fleksibilnosti različitih aranžmana.
Modularno putovanje se sastoji od nekoliko komponenti ili modula koji su međusobno povezani kako bi se stvorilo personalizirano putno iskustvo. Moduli moraju biti fleksibilni, prilagodljivi i prilagođeni potrebama i interesima putnika
Rast potražnje za modularnim i slobodnim nezavisnim putovanjima stavlja tradicionalne pružatelje turističkih usluga pod pritisak. Putnici su sve češće bolje informirani od pružatelja turističkih usluga.
Ono što tradicionalni pružatelji usluga nude se lako može pretražiti na internetu i rezervirati izravno, često po povoljnijim cijenama i uvjetima. Sličan trend primjećujemo kod rezerviranja smještaja gdje turisti sve češće zaobilaze online agencije s visokim provizijama i bukiraju izravno kod domaćina.
Mlade generacije istražuju, planiraju i rezerviraju autentična i jedinstvena iskustva, sve češće koristeći dostupna tehnološka rješenja. "Pametna" tehnologija koristi umjetnu inteligenciju kako bi ponudila prilagođene prijedloge na temelju preferencija, prethodnih putovanja i općih čimbenika poput vremenskih uvjeta i popularnosti. Upotreba umjetne inteligencije i pametnih chatbotova za podršku putnicima prilikom rezervacije sve više raste. Tvrtke poput Booking.com-a, Skyscannera i Expedije koriste pametne chatbotove za komunikaciju sa svojim klijentima.
Cijena više ne izgleda kao najvažniji faktor za rezervacije. Vrijednosti poput zdravlja, sigurnosti, fleksibilnosti i održivosti postale su važnije za realizaciju rezervacije od cijene
Posljedica razvoja modularnih putovanja je porast last minute rezervacija. Putovanja, a time i poslovanje u turizmu sve više ovisi i o vremenskim prilikama koje postaju sve ekstremnije. Primjerice, jug Španjolske ovih dana bilježi temperature i do 48 stupnjeva Celzijusa. Fleksibilna politika otkazivanja je svoj zamah dobila u pandemiji i ostaje tražena.
Last minute rezervacije turističkih tura i smještaja otežavaju planiranje putovanja. Međutim, turizam sam po sebi je fleksibilna gospodarska grana, pod snažnim utjecajem geopolitičkih, a sada i klimatskih, prilika. Na nama je da se prilagodimo bez negodovanja. Last minute rezervacije su i šansa za popunjavanje rupa u kalendarima rezervacija. Trend koji će očito ostati s nama.