Je li istina da su hoteli čišći od obiteljskog smještaja? Na što moramo obratiti pažnju kada povodimo temeljito čišćenje apartmana, soba ili kuća za odmor?
U žiži turističke sezone, traži se metla više. Turizam je podigao cijene čišćenja u nebo još prijašnjih godina. I u ovim pandemijskim ljetima je gotovo nemoguće pronaći osobu za čišćenje apartmana, soba i kuća za odmor, a oni sretnici koji uspiju, plaćaju taj luksuz po satu i preko 10 zelenih eura.
Koliko je sati uopće potrebno da se temeljito očisti jedan prosječan apartman? Prema iskustvima domaćina, u prosjeku, jedan sat vrlo pažljivog čišćenja se utroši otprilike na svakih 10 kvadrata smještaja
Premda se, otkako je covida, apelira na iznajmljivače na što temeljitije čišćenje, teško možemo zamisliti da je prije pandemije higijenski postupak nakon svakog gosta izgledao imalo drugačije. Besprijekorna čistoća je obvezna. Većina drugih stvari vezanih uz smještajnu ponudu je stvar subjektivne ocjene, čistoća to nipošto nije.
Recenzije gostiju na stranicama internetskih oglašivača smještaja najčešće su podijeljene u nekoliko kategorija. Ocjenjuje se udobnost, položaj, osoblje, lokacija, dodatne pogodnosti i čistoća. Jedino čistoća je konkretna vrijednost i ne mjeri se dojmom, već blistavilom naših podova, prozorskih stakala, bjelinom sanitarija, popeglanosti posteljine i mirisom ručnika.
Čistoća mora biti uvijek besprijekorna.
Nedavno smo na našim stranicama objavili tekst o razlozima zbog kojih gosti rezerviraju privatni smještaj radije, nego hotelski. Bilo je tu i komentara kako hoteli više drže do higijene. Je li to zbilja istina?
U srpnju prošle godine, novinari američke dokumentarne serije “Inside Edition”, obavili su “inspekcijski nadzor” nekolicine hotela u New Yorku. Zapravo, radilo se o skrivenoj kameri i svojevrsnim žigovima na posteljini koji se vide samo pod UV lampom. Tako su lako utvrdili da se posteljina između dvije ture gostiju u istoj sobi uopće nije mijenjala, a ni dezinfekcija, koja je u pandemiji promotivni adut hotela, nije uopće temeljito provedena, primjerice, daljinski upravljači, na kojima se zadržava najviše patogena, nisu bili niti obrisani.
Nema nikakvog jamstva višeg higijenskog standarda u hotelima, nego što li je onaj u privatnim objektima. Mnogi domaćini, što zbog manjka radne snage na tržištu, što zbog nepovjerenja u vanjske usluge, svoje smještajne jedinice čiste sami. Unajmljeni radnici, sobari/ce i čistači/ce, teško da će povesti brigu o zadovoljstvu gostiju onako kako će to učiniti vlasnici smještaja.
Jedina objektivna prednost higijene u hotelima je posjedovanje tehnoloških rješenja koji omogućavaju brže i učinkovitije čišćenje. Usisivači za dubinsko pranje i čišćenje, čistači sa suhom parom, pištolji za dezinfekciju, i-Mop-ovi, i druga suvremena rješenja češće nalazimo u hotelima.
Međutim, i domaćini, koji ulažu u svoju smještajnu ponudu, uložit će i u neki od alata koji će im olakšati posao i jamčiti savršenu čistoću za svakog novog gosta
Robotski usisavači su cijenom sve pristupačniji, a štede nam vrijeme. Dok mi glancamo dodirne površine, on usisava i pere naše podove. Koliko takva pomoć znači, posebno znaju iznajmljivači pet friendly smještaja koji će sigurno morati i više puta usisati i prebrisati podove kako bi svaka i najmanja dlaka četveronožnog gosta nestala. S modernim tehnologijama čišćenje je brže i jednostavnije.
Iako iskusne iznajmljivače na ovo ne treba podsjećati, postoje kritične točke u smještaju na koje posebno valja obratiti pažnju prilikom čišćenja kako bi konačan rezultat bila savršena čistoća i dezinfekcija. Te površine je najbolje dezinficirati nekim alkoholnim sredstvom, posebno ako sljedeći gosti dolaze isti dan.
Daljinski upravljači (TV, klima-uređaj, satelit…)
Prekidači i utičnice
Sanitarije
Kvake vrata, prozorskih okvira i ormarića
Rukohvati i uzglavlja
Kante za odlaganje otpada
Pribor za jelo i posuđe
Kada smo u žurbi i kada odmah nakon check-ina u smještaj stižu novi gosti, lako se dogodi da propustimo pregledati temeljito sve, posebno pribor za jelo i posuđe, pretpostavljamo da su spremljeni čisti.
Pretpostavke su loša misao vodilja u bilo kojem poslovanju. Radije zapamtimo tih 7 kritičnih točaka u smještaju pa, prilikom čišćenja, provjerimo svaku od njih, i tako izbjegnimo nezadovoljstvo gostiju i loše ocjene smještaja zbog mrljice osušenog umaka na rubu zdjelice ili jednog neopranog noža u ladici s priborom.
Staroj poznatoj "čistoća je pola zdravlja", na našim otocima dodaju "a šporkica druga polovica". Premda oprečne, obje su tvrdnje točne. Boravak u sterilnim uvjetima nije dobar za naš imunitet. Ipak, nek naši gosti svoj imunitet iskušavaju i grade na našim plažama, a ne pod našim krovovima. Ostanimo čisti i pokažimo da obiteljski smještaj u Hrvatskoj ne konkurira hotelima samo brojnošću i povoljnim cijenama, već i profesionalnom uslugom i visokim higijenskim standardima.
Molimo vas da odvojite par sekundi dragocjenog vremena i odgovorite na pitanje u nastavku...