Kada je jedna popularna internetska platforma za
oglašavanje smještaja uvela
naknadu za završno čišćenje, nije bilo naznaka da će ista izazvati žestoke rasprave struke i gostiju. Nekoliko eura za pripremu smještajne jedinice za iduće goste, razljutilo je mnoge jer čistoća smještaja se podrazumijeva kao dio usluge i imperativ je za
uspješno iznajmljivanje.
Naknada za čišćenje apartmana nije dio depozita ili osiguranje u slučaju neodgovornosti gosta i jače zaprljanje, već je nepovratna, određuju je domaćini i dodatak je na osnovnu cijenu smještaja koju gost plaća mimo istaknute cijene
Iako turisti već znaju za mogućnost plaćanja različitih dodatnih troškova na osnovnu cijenu rezervacije, nemali broj ih se neugodno iznenadi kada želi bukirati smještaj pa uz cijenu noćenja na završnom računu iskoče odjednom tamo neke naknade.
Pandemija, koju nerado spominjemo, naglasila je
nužnost savršeno čiste smještajne jedinice. Više nego ikada prije, gosti su osjetljivi na tragove boravka drugih gostiju ranije, iako je svima jasno da je nekretnina na raspolaganju učestaloj izmjeni boravka različitih ljudi.
Stoga isticanje i plaćanje naknade za čistoću može biti način na koji gostima pokazujemo da
održavamo visoke higijenske standarde objekta, posebno uslijed pandemije. No, je li nužno taj
higijenski standard promovirati kroz dodatnu naplatu ili se isti može istaknuti tako da naglasimo gostima kako je taj trošak uračunat u ukupnu cijenu noćenja pri čemu gosta ne dočekaju “zamke” kod ukupne naplate?
Rastućoj nepopularnosti unatoč, naknade za čišćenje su još porasle za vrijeme pandemije. Prema preporukama za dezinfekciju prostora, mnogi domaćini su počeli ostavljati dan slobodan između gostiju, a izgubljeno noćenje naplaćivati kroz naknade
Paralelno s porastom visine naknade za čišćenje na nekim kanalima prodaje smještaja i preko 30%, drugi su oglašivači uveli jedinstvene
cijene smještaja pa tamo
nema više skrivenih troškova i naknada prilikom online rezervacije smještaja.
No, tu praksu nisu prihvatile sve platforme niti svi domaćini pa na mnogim izdanim računima još uvijek ističu različite naknade, poput ove za
završno čišćenje apartmana.
“Osjećam da ljudi vjeruju kako su dobili bolju ponudu ako se naknada za čišćenje posebno ne naplaćuje - čak i ako je iznos noćenja veći. Zato smo ukinuli tu naknadu. Također, primijetili smo da su gosti nemarniji ako plaćaju naknadu za čišćenje jer smatraju da imaju pravo biti neuredni i da ne moraju očistiti za sobom kad već plaćaju završno čišćenje”, ističe jedna domaćica.
Visina naknade za čišćenje može ovisiti o vrsti objekta, kategoriji ili duljini boravka
Uračunavanje naknade u ukupnu cijenu noćenja mnogi smatraju poštenijom i transparentnijom praksom, dok drugi vjeruju u suprotno:
“Treba mi 3 do 5 sati da propisno očistim apartman za 3 osobe. Pokušala sam s uključivanjem u cijenu, ali nisam primijetila razliku u ponašanju gostiju pa osjećam da je transparentnije ako čišćenje naplaćujem kao naknadu.”
Što više
kopamo po ovoj temi, sve više je različitih stajališta gostiju i domaćina. Bez obzira na praksu koju provodite, važno je
utvrditi minimalnu cijenu noćenja i isplativost najma, i ne spuštati se ispod te granice.
Kakva je vaša praksa? Molimo vas da odvojite trenutak svog dragocjenog vremena i podijelite svoje iskustvo s ostalim domaćinima...