Aktualno
2.1K

​Sigurnost u prometu je turistima važna kod odabira iduće destinacije za putovanje

​Sigurnost u prometu znači bezbrižnije putovanje i razgledavanje ljepota neke zemlje. Unatoč strogim propisima, Hrvatska još uvijek gleda u leđa većini EU zemalja, najviše zbog niske gustoće gradskih i lokalnih cesta, kao i zbog starosti automobila koje Hrvati voze

Nedavno istraživanje je Hrvatsku proglasilo najsigurnijom zemljom za noćne usamljene šetnje. Takva percepcija sigurnosti u Hrvatskoj nije novost - konkretno, na ovoj ljestvici smo već godinama u vrhu sa susjednom Slovenijom. Sigurnost je sigurno važna kod odabira iduće destinacije za putovanja, međutim, nije važan samo kriminal na ulicama, već i prometna sigurnost, odnosno, sigurnost na cestama.

S obzirom na to da smo ponajviše autodestinacija, a i naši avionski gosti vole unajmiti auto pa se provozati duž obale ili po ruralnim krajevima, izvješća o sigurnosti u prometu značajna su u promociji naših kvaliteta.


Norveška najsigurnija

Nažalost, toj vrsti sigurnosti još moramo raditi. U 2021. 292 ljudi je izgubilo život na našim cestama, a 2610 je bilo ozbiljno ozlijeđeno. Od 27 EU zemalja 4. smo zemlja s najvećim brojem fatalnih prometnih nesreća na milijun stanovnika.

Europsko prijevozničko sigurnosno vijeće svake godine u lipnju objavljuje indeks sigurnosti na cestama u zemljama Europe. Statistike iz 2022. preslikane u infografiku pogledajte niže.

Sigurnost u prometu po zemljama EU
Kako što karta prikazuje, zemlje Skandinavije su najsigurnije za vožnju, dok smo mi u neslavnom društvu s Portugalom, Grčkom, Srbijom, Rumunjskom i Bugarskom.

Niska gustoća cesta ugrožava sigurnost u prometu

Naš problem nisu restrikcije, štoviše, imamo jedan od najstrožih zakona u Europi, barem što se tiče nulte tolerancije alkohola u vožnji ili obvezu nošenja kacige na biciklima i električnim romobilima, što mnoge EU zemlje ne propisuju.

Međutim, još uvijek je stopa korištenja pojasa u odnosu na ostale EU zemlje niska, a oskudijevamo i s cestama, tvrdi Europska komisija. Autoceste nisu dovoljne, kažu, mreža urbanih cesta nam je prerijetka. Vozni park Hrvata je stariji od europskog prosjeka što također može biti jedan od razloga za veći broj fatalnih ishoda prometnih nesreća.

Hrvatska sve sigurnija

U većini EU zemalja se broj stradalih u prometu povećao između 2021. i 2022. godine, sveukupno za 4%, u Hrvatskoj se smanjio. Od 2012. naovamo, broj stradalih na cestama u Hrvatskoj se ujednačeno smanjuje, premda volumen prometa raste.

Zacrtan cilj jačanja sigurnosti u prometu EU do 2030. se može ostvariti uz 6,1% manje stradalih svake godine. Na dobrom putu ka ostvarenju tog cilja je Slovenija koja bilježi najveći pad prometnih nesreća s fatalnim ishodom, i to čak 25% u 2022. u odnosu na prethodnu godinu. Stoga, vežimo pojaseve i odvezimo se odgovorno u sigurnije sutra, ne samo radi naših gostiju, već radi sebe.
Spremi

Nema više skrivenih troškova i naknada prilikom online rezervacija smještaja

Teško je naći dobra (domaćeg) čovjeka - manjak radnika obilježit će turističku 2023.

Znače li veći prihodi od turizma i veći životni standard građana?

Koliko nam je važna ocjena gosta?

Otočni turizam: Možemo li uskladiti težnju za zaradom i održivi razvoj otoka?

Domaćine brzo zbori i na upit gosta odgovori

Kako izmjeriti efikasnost u poslovanju: 7 ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI) iznajmljivanja turističkog smještaja

Apartmani za obitelj: Kako urediti apartman za turiste s djecom?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

"Postaje li Hrvatska preskupa strancima za odmor?"

KVIZ UTORKOM: 10 pitanja o ljudima i čarima čarobnoga Zagorja

Popularno: