Zašto su hrvatska skijališta veliki gubitaši čiji puni potencijal nikako ne možemo iskoristiti? Može li se dogoditi neka značajnija promjena koja će udahnuti novi život domaćim skijalištima? Je li Hrvatska spremna konkurirati europskom zimskom turizmu?
Hrvatska skijališta već godinama nisu nimalo popularna među stranim turistima, a čini se kako će se taj negativni trend nastaviti i u budućnosti. Naime, premalo je zalaganja turističkih institucija kako bi se u Hrvatskoj stvorila perspektivna zimska turistička sezona. Zašto su Hrvatska skijališta već godinama veliki gubitnici domaćeg turizma?
Turizam u Hrvatskoj gotovo je u potpunosti fokusiran na ljetnu sezonu. Mnogi turisti Hrvatsku percipiraju kao zemlju predivnog mora i sunca, a gotovo svi napori turističkih djelatnika ulažu se u stvaranje profitabilne ljetne sezone. Zimski turizam gotovo je u potpunosti zanemaren i ovisi isključivo o trudu pojedinaca koji su svjesni da Hrvatska, osim mora, ima još štošta za ponuditi turistima.
Veliki problem hrvatskog zimskog turizma definitivno je manjak investicija u zimske kapacitete. Taj se segment slijedno nadovezuje na problem fokusiranosti samo na ljetni turizam jer mnogi smatraju kako se Hrvatska može brendirati isključivo kao ljetna destinacija. Sukladno tome, izostaje brendiranje i investiranje u zimsku turističku sezonu.
Zimski turizam u Hrvatskoj treba se graditi iz temelja, što je ujedno i prilika i ogroman izazov. Naime, razvoj turizma od nule predstavlja velik zalogaj s kojim se gotovo nitko nije spreman pozabaviti. Izostaju kvalitetni cjeloviti planovi razvoja zimskog turizma u Hrvatskoj što nas, nažalost, ne vodi nigdje.