U promociji smještajnih kapaciteta, fotografija je sve. Dobro, možda ne baš sve, ima nešto i u ocjenama smještaja ili cijeni, ali bez dobre (naslovne) fotografije, gost teško da će ući u naš oglas i primijetiti sve one sjajne stvari koje nudimo
Ma koliko mnogo puta pisali o važnosti fotografije smještaja, ne možemo dovoljno istaknuti koliko je nužna kvalitetna i atraktivna fotografija u turističkoj promociji.
Priprema kvalitetne promocije, započinje i završava s izradom kvalitetnih fotografija smještajnog objekta unutra i izvana
Nažalost, po različitim stranicama internetskih oglašivača smještaja često nalazimo mutne, tamne, nedovoljno velike, loše kadrirane i, uopće, neprivlačne fotografije apartmana, soba i kuća za odmor. Što je najgore, većina tih smještajnih objekata zapravo ima pažljivo uređene interijere i okoliš objekta, nude ugodan ambijent i mjesto na kojem bi se turisti rado odmarali, ali fotografije to ne pokazuju, štoviše, obezvrjeđuju trud domaćina i odbijaju potencijalne goste. Zašto je toliki problem pripremiti kvalitetne fotografije smještaja?
Odmah na početku ćemo naglasiti da je ulaganje u profesionalno fotografiranje apartmana korisna investicija, poput ulaganja u kvalitetu smještajne ponude ili u oglašavanje smještaja na različitim portalima
Možda je najveći problem u pripremi kvalitetnih fotografija taj što danas svi imamo mobitele s kakvom-takvom kamerom pa je fotografiranje postalo navika svima. Pri tom, gotovo svi vjerujemo kako znamo snimiti dobru fotografiju i kako su naše fotografije s mobitela dovoljno dobre za pokazivanje i dijeljenje na internetskim prostranstvima.
Dostupnost fotografiranja i jednostavnost prikazivanja (nema više razvijanja filmova) kao da su umanjili vrijednost rada profesionalnih fotografa pa danas svatko misli da uz par klikova svojeg mobilnog uređaja može odraditi ono za što je potrebno školovanje, iskustvo i doza talenta. I, pri tome, fino uštedjeti novac – 0,00 kn u usporedbi s nemalim honorarom profesionalaca.
Kasnije ćemo se čuditi zašto nemamo upita i rezervacija smještaja, ne želeći sebi priznati da smo lošim fotografijama otjerali potencijalne goste sa stranica naših oglasa.
Rezultat snimanja smještaja vlastitim mobitelom nije ušteda, već gubitak novca. Za taj gubitak novca kriva je loša fotografija
Znate onu uzrečicu "dok trepneš okom"? Mjera je to za nešto najbrže što se može dogoditi. Međutim, prema istraživanjima MIT-a iz 2014. godine, ljudski mozak procesuira sliku u roku od 13 milisekundi, dok jedan treptaj oka traje 200 milisekundi. Što nam ta informacija govori? Da je od iznimne važnosti kako se predstavljamo fotografijom na internetskim oglasima jer, doslovno, brže no što trepnemo okom, pažnju gosta u potrazi za smještajem privući će kvalitetnija i atraktivnija fotografija naše konkurencije.
Naravno da fotografija nije jedini faktor pri odabiru smještaja za odmor iz snova, važne su i ocjene smještaja i cijena (u pandemiji se vrlo važnom pokazala i politika otkazivanja), ali, razmislite samo, bi li vas ocjene i povoljna cijena "nagovorili" da kupite nešto što ne izgleda dobro, nešto što se ne doima vjerodostojnim? Ako se vlasnik objekta nije dovoljno potrudio oko prezentacije ponude, kakav trud može gost očekivati prilikom svog boravka?
Još jednu prednost nam osigurava kvalitetna fotografija smještaja – prednost nad konkurencijom jer brojke pokazuju da vrlo malo domaćina ulaže u profesionalne fotografije, upravo zbog gore navedene jednostavnosti fotografiranja mobilnim uređajima. Prema anketi bloga Overlooked2Ovebooked iz 2018., samo 15% domaćina ima profesionalne fotografija svog smještaja (infografika dolje).
Jedan poznati internetski oglašivač smještaja je proveo vlastito istraživanje kojim su potvrđene gore navedene brojke, a isto istraživanje je pokazalo i da domaćini s kvalitetnim fotografijama ostvaruju u prosjeku 40% rezervacija smještaja više te da optimizacijom parametara kvalitete fotografija možemo ostvariti 60+ noćenja godišnje više.
U tom istraživanju je analizirano pola milijuna fotografija, a uspoređivali su se 12 parametara kojima se određuje kvaliteta fotografija:
1. Dijagonalna kompozicija – sposobnost fotografa da vodi oko promatrača po fotografiji interijera tako da promatrač stekne dojam prostranosti.
2. Pravilo trećine – objekti na fotografiji zauzimaju poziciju unutar zamišljenih linija koje dijele format fotografije na trećine, u horizontalnom i vodoravnom smjeru.
3. i 4. Vizualni balansi svjetline i boje – uravnotežena fotografija na kojoj su svijetli tonovi i boje u ravnoteži privlače pažnju ljudskog oka i promatrač ih smatra atraktivnijima.
5. Dominantna boja – tople boje poput crvene, žute i narančaste podižu uzbuđenje, a hladne, poput plave i zelene, opuštaju.
6. Zasićenost boja (saturacija) – potreban je balans i pogođena saturacija boja jer premala zasićenost je dosadna i neprivlačna, a prevelika djeluje lažno, napadna je i iritantna.
7. i 8. Svjetlina i kontrast - možda najgore pogođeni parametri na lošim fotografijama smještaja – tamne fotografije, bez kontrasta ili one s prevelikim kontrastom kod kojih svjetlo s prozora dominira nad pretamnim interijerom, pogotovo kod snimanja kupaonica ili u apartmanima s malo prirodnog svjetla.
9. Oštrina – također često promašen parametar na fotografijama iz kućne radinosti – manjak fokusa na fotografijama i mutne fotografije kao rezultat nestručnog oka ili loše kamere mobilnog uređaja.
10. ,11. i 12. Prostorne, kolorističke i teksturne razlike – uspješnost fotografije u razlikovanju ploha, boja i uzoraka, kako bi svaki predmet na fotografiji bio uočljiv i jasno razlučiv od ostalih.
• Naslovna fotografija mora biti apsolutno savršena. To je jasno jer upravo ta fotografija je ono prvo što naš potencijalni gost vidi i ako ta fotografija nije privlačna, gost neće ulaziti na stranicu našeg oglasa i nećemo imati priliku pokazati sve one sjajne stvari koje nudimo. Nikada ne smijemo za naslovnu fotografiju odabrati fotografiju destinacije niti su poželjne slike logotipa ili vizitke. Gosta zanima naš smještaj, okućnica, terasa za opuštanje, pogled iz smještaja, dodatak ponudi ili atraktivan detalj kojim pokazujemo brigu o gostu i koji nas izdvaja iz mora slične ponude.
• Najmanje 20, najviše 40 fotografija smještaja moramo ponuditi gostu. Neka budu savršene.
• Najmanje trećina fotografija neka prikazuje interijer, ali ne više od dvije trećine svih fotografija kojima opisujemo svoju smještajnu ponudu.
• Položene (landscape) fotografije su obvezne. I to zato što je većina preglednika i formata oglasa prilagođena ovom formatu fotografije. Usprave fotografije stoga često znaju biti odrezane ili završiti s okrenutim prikazom, položene fotografije su standard u prikazu interijera i eksterijera.
• Izdvojiti se od konkurencije. Bacimo oko na stranicu destinacije gdje su svi smještajni objekti u našoj blizini predstavljeni jednom, naslovnom, fotografijom. Uklapa li se naša fotografija ili iskače? Ako iskače, je li to zato što privlači svojom atraktivnošću, bojama, kontrastom i privlačnošću? Ako većina naših konkurenata za naslovnu fotografiju odabire monotone fotografije objekta izvana, zašto mi ne bismo izdvojili detalj iz spavaće sobe i obrnuto?
Ključ za zadržavanje pažnje u današnjim vremenima, kad je pažnja postala vrjednija od novca, je biti drugačiji. Ako prilika da pokažemo da smo drugačiji traje samo 13 milisekundi, onda je vrhunska naslovna fotografija naša jedina šansa. Kako pokazati da smo drugačiji, nego kvalitetnom fotografijom, fotografijom koja zrači ljubavlju koju ulažemo u ovaj posao.
Oko 30% kreveta ostane prazno u srcu sezone, a u ovim pandemijskim godinama je taj postotak dvostruko veći. Mnogi ne zaslužuju takav rezultat kvalitetom svoje ponude, ali nisu pronašli put do gosta svojom promocijom. Ne dopustite da loša fotografija stane između vas i vašeg sljedećeg gosta
Nemate li dovoljno upita, možda je baš ta fotografija kriva. A proljeće je savršeno vrijeme za fotografiranje, za bilježenje čarolije vaših okućnica i pogleda s prozora i balkona smještajnog objekta pikselima digitalnih fotografija. Objektivno promotrite svoje oglase i popravite kvalitetu svoje vizualne prezentacije. Rezultate ćete, vjerujemo, primijetiti već ove sezone.
U nastavku nekoliko oglasa s kvalitetnim fotografijama i dobro složenim vizualnim prezentacijama smještajne ponude.