Ideje i trendovi
15K

Popunjenost može biti veća i do 40 posto uz kvalitetne fotografije apartmana i kuća za odmor

U promociji smještajnih kapaciteta, fotografija je sve. Dobro, možda ne baš sve, ima nešto i u ocjenama smještaja ili cijeni, ali bez dobre (naslovne) fotografije, gost teško da će ući u naš oglas i primijetiti sve one sjajne stvari koje nudimo

Ma koliko mnogo puta pisali o važnosti fotografije smještaja, ne možemo dovoljno istaknuti koliko je nužna kvalitetna i atraktivna fotografija u turističkoj promociji.
 

Priprema kvalitetne promocije, započinje i završava s izradom kvalitetnih fotografija smještajnog objekta unutra i izvana

Nažalost, po različitim stranicama internetskih oglašivača smještaja često nalazimo mutne, tamne, nedovoljno velike, loše kadrirane i, uopće, neprivlačne fotografije apartmana, soba i kuća za odmor. Što je najgore, većina tih smještajnih objekata zapravo ima pažljivo uređene interijere i okoliš objekta, nude ugodan ambijent i mjesto na kojem bi se turisti rado odmarali, ali fotografije to ne pokazuju, štoviše, obezvrjeđuju trud domaćina i odbijaju potencijalne goste. Zašto je toliki problem pripremiti kvalitetne fotografije smještaja?
 

Odmah na početku ćemo naglasiti da je ulaganje u profesionalno fotografiranje apartmana korisna investicija, poput ulaganja u kvalitetu smještajne ponude ili u oglašavanje smještaja na različitim portalima

Možda je najveći problem u pripremi kvalitetnih fotografija taj što danas svi imamo mobitele s kakvom-takvom kamerom pa je fotografiranje postalo navika svima. Pri tom, gotovo svi vjerujemo kako znamo snimiti dobru fotografiju i kako su naše fotografije s mobitela dovoljno dobre za pokazivanje i dijeljenje na internetskim prostranstvima.


Amaterska fotografija smještaja - štednja ili gubitak novca?

Dostupnost fotografiranja i jednostavnost prikazivanja (nema više razvijanja filmova) kao da su umanjili vrijednost rada profesionalnih fotografa pa danas svatko misli da uz par klikova svojeg mobilnog uređaja može odraditi ono za što je potrebno školovanje, iskustvo i doza talenta. I, pri tome, fino uštedjeti novac – 0,00 kn u usporedbi s nemalim honorarom profesionalaca.
 
Kasnije ćemo se čuditi zašto nemamo upita i rezervacija smještaja, ne želeći sebi priznati da smo lošim fotografijama otjerali potencijalne goste sa stranica naših oglasa.
 

Rezultat snimanja smještaja vlastitim mobitelom nije ušteda, već gubitak novca. Za taj gubitak novca kriva je loša fotografija

Važnost fotografije apartmana gostima

Znate onu uzrečicu "dok trepneš okom"? Mjera je to za nešto najbrže što se može dogoditi. Međutim, prema istraživanjima MIT-a iz 2014. godine, ljudski mozak procesuira sliku u roku od 13 milisekundi, dok jedan treptaj oka traje 200 milisekundi. Što nam ta informacija govori? Da je od iznimne važnosti kako se predstavljamo fotografijom na internetskim oglasima jer, doslovno, brže no što trepnemo okom, pažnju gosta u potrazi za smještajem privući će kvalitetnija i atraktivnija fotografija naše konkurencije.


Samo 15% profesionalnih fotografija smještaja na Internetu

Naravno da fotografija nije jedini faktor pri odabiru smještaja za odmor iz snova, važne su i ocjene smještaja i cijena (u pandemiji se vrlo važnom pokazala i politika otkazivanja), ali, razmislite samo, bi li vas ocjene i povoljna cijena "nagovorili" da kupite nešto što ne izgleda dobro, nešto što se ne doima vjerodostojnim? Ako se vlasnik objekta nije dovoljno potrudio oko prezentacije ponude, kakav trud može gost očekivati prilikom svog boravka?
 
Još jednu prednost nam osigurava kvalitetna fotografija smještaja – prednost nad konkurencijom jer brojke pokazuju da vrlo malo domaćina ulaže u profesionalne fotografije, upravo zbog gore navedene jednostavnosti fotografiranja mobilnim uređajima. Prema anketi bloga Overlooked2Ovebooked iz 2018., samo 15% domaćina ima profesionalne fotografija svog smještaja (infografika dolje).

Koliko domaćina ima profesionalne fotografije smještaja?
 
Jedan poznati internetski oglašivač smještaja je proveo vlastito istraživanje kojim su potvrđene gore navedene brojke, a isto istraživanje je pokazalo i da domaćini s kvalitetnim fotografijama ostvaruju u prosjeku 40% rezervacija smještaja više te da optimizacijom parametara kvalitete fotografija možemo ostvariti 60+ noćenja godišnje više.
 
U tom istraživanju je analizirano pola milijuna fotografija, a uspoređivali su se 12 parametara kojima se određuje kvaliteta fotografija:
 

1. Dijagonalna kompozicija – sposobnost fotografa da vodi oko promatrača po fotografiji interijera tako da promatrač stekne dojam prostranosti.
 

Dijagonalna kompozicija

Primjer dijagonalne kompozicija - Apartmani Swallow - Dubrovnik


2. Pravilo trećine – objekti na fotografiji zauzimaju poziciju unutar zamišljenih linija koje dijele format fotografije na trećine, u horizontalnom i vodoravnom smjeru.

3. i 4. Vizualni balansi svjetline i boje – uravnotežena fotografija na kojoj su svijetli tonovi i boje u ravnoteži privlače pažnju ljudskog oka i promatrač ih smatra atraktivnijima.

Vizualni balans

Pozitivan primjer desno pripada apartmanima Boutique Luce & Tonka - Zadar


5. Dominantna boja – tople boje poput crvene, žute i narančaste podižu uzbuđenje, a hladne, poput plave i zelene, opuštaju.

6. Zasićenost boja (saturacija) – potreban je balans i pogođena saturacija boja jer premala zasićenost je dosadna i neprivlačna, a prevelika djeluje lažno, napadna je i iritantna.

7. i 8. Svjetlina i kontrast - možda najgore pogođeni parametri na lošim fotografijama smještaja – tamne fotografije, bez kontrasta ili one s prevelikim kontrastom kod kojih svjetlo s prozora dominira nad pretamnim interijerom, pogotovo kod snimanja kupaonica ili u apartmanima s malo prirodnog svjetla.

Primjer fotografija s pogođenim kontrastom i svjetlinom

Dobro pogođeni kontrast i svjetlina kod apartmana Matek - Zadar


9. Oštrina – također često promašen parametar na fotografijama iz kućne radinosti – manjak fokusa na fotografijama i mutne fotografije kao rezultat nestručnog oka ili loše kamere mobilnog uređaja.

10. ,11. i 12. Prostorne, kolorističke i teksturne razlike – uspješnost fotografije u razlikovanju ploha, boja i uzoraka, kako bi svaki predmet na fotografiji bio uočljiv i jasno razlučiv od ostalih.

Primjer fotografije


Iako dominira bijela boja i svijetle nijanse, uočljive su prostorne, teksturne i kolorističke nijanse na fotografiji apartmana Karla Mara Ana i Jo the Star - Srima

Ako smatrate li da možete vlastitim fotografijama smještaja zadovoljiti svih 12 parametara, pokušajte sami. Ali to nije sve. Još nekoliko pravila moramo ispoštovati kako bi naša vizualna prezentacija na internetskim oglasima smještaja bila besprijekorna:

 

Naslovna fotografija mora biti apsolutno savršena. To je jasno jer upravo ta fotografija je ono prvo što naš potencijalni gost vidi i ako ta fotografija nije privlačna, gost neće ulaziti na stranicu našeg oglasa i nećemo imati priliku pokazati sve one sjajne stvari koje nudimo. Nikada ne smijemo za naslovnu fotografiju odabrati fotografiju destinacije niti su poželjne slike logotipa ili vizitke. Gosta zanima naš smještaj, okućnica, terasa za opuštanje, pogled iz smještaja, dodatak ponudi ili atraktivan detalj kojim pokazujemo brigu o gostu i koji nas izdvaja iz mora slične ponude.

• Najmanje 20, najviše 40 fotografija smještaja moramo ponuditi gostu. Neka budu savršene.

• Najmanje trećina fotografija neka prikazuje interijer, ali ne više od dvije trećine svih fotografija kojima opisujemo svoju smještajnu ponudu.

• Položene (landscape) fotografije su obvezne. I to zato što je većina preglednika i formata oglasa prilagođena ovom formatu fotografije. Usprave fotografije stoga često znaju biti odrezane ili završiti s okrenutim prikazom, položene fotografije su standard u prikazu interijera i eksterijera.

• Izdvojiti se od konkurencije. Bacimo oko na stranicu destinacije gdje su svi smještajni objekti u našoj blizini predstavljeni jednom, naslovnom, fotografijom. Uklapa li se naša fotografija ili iskače? Ako iskače, je li to zato što privlači svojom atraktivnošću, bojama, kontrastom i privlačnošću? Ako većina naših konkurenata za naslovnu fotografiju odabire monotone fotografije objekta izvana, zašto mi ne bismo izdvojili detalj iz spavaće sobe i obrnuto?


Ključ za zadržavanje pažnje u današnjim vremenima, kad je pažnja postala vrjednija od novca, je biti drugačiji. Ako prilika da pokažemo da smo drugačiji traje samo 13 milisekundi, onda je vrhunska naslovna fotografija naša jedina šansa. Kako pokazati da smo drugačiji, nego kvalitetnom fotografijom, fotografijom koja zrači ljubavlju koju ulažemo u ovaj posao.
 

Oko 30% kreveta ostane prazno u srcu sezone, a u ovim pandemijskim godinama je taj postotak dvostruko veći. Mnogi ne zaslužuju takav rezultat kvalitetom svoje ponude, ali nisu pronašli put do gosta svojom promocijom. Ne dopustite da loša fotografija stane između vas i vašeg sljedećeg gosta

Nemate li dovoljno upita, možda je baš ta fotografija kriva. A proljeće je savršeno vrijeme za fotografiranje, za bilježenje čarolije vaših okućnica i pogleda s prozora i balkona smještajnog objekta pikselima digitalnih fotografija. Objektivno promotrite svoje oglase i popravite kvalitetu svoje vizualne prezentacije. Rezultate ćete, vjerujemo, primijetiti već ove sezone.

U nastavku nekoliko oglasa s kvalitetnim fotografijama i dobro složenim vizualnim prezentacijama smještajne ponude. 
 
 Primjer profesionalne fotografije

Apartmani Praška - Zagreb

 Primjer fotografije

Apartmani Rainbow - Crikvenica

 
Primjer fotografije

Kuća za odmor Bura - Starigrad Paklenica

Primjer fotografije
Apartmani Vanda - Makarska

Primjer fotografija
Apartman Pia - Mali Lošinj

Na naslovnoj fotografiji Villa Lavanda - Mali Lošinj.
Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

Ima li Hrvatska turističku strategiju u krizi i kakve veze imamo s vikinškom sezonom u Norveškoj

Nedo Pinezić: Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti i BORGijanje društvenog uređenja

Koprivničko-križevačka županija ima najbolje turističke rezultate u prvih devet mjeseci 2020.

Granice otvorene za građane deset europskih zemalja - brže u Hrvatsku preko stranice Enter Croatia

Skuplje ćemo plaćati komunalne usluge, a rast će i paušali za privatne iznajmljivače od 2022.

HTZ u potrazi za novim sloganom i vizualom - Natječaj otvoren do 13. ožujka

Ljeto za pamćenje: Sezona sve bolja, obaraju se i neki rekordi

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Atraktivnim cjenikom povećajte broj noćenja

Direktan kontakt s gostom: Turiste sada, više nego ikada ranije, zanima tko su njihovi domaćini

Popularno: