96 % potraga za smještajem započinje internetskim pretraživanjem, a pritom gotovo svi preskaču oglase bez slika i one s loše snimljenim fotografijama. Istraživanja pokazuju da imamo 20 sekundi da zainteresiramo turista za naš oglas i zato su kvalitetne fotografije nužne za učinkovito oglašavanja apartmana
Svaki iznajmljivač privatnog smještaja bi trebao biti svjestan važnosti fotografije prilikom oglašavanja svojih smještajnih objekata. Jednom kada su apartman, soba ili kuća za odmor opremljeni i potrebna rješenja pribavljena, slijedi snimanje apartmana kako bismo mogli promovirati naše smještajne kapacitete na stranicama internetskih oglašivača smještaja.
Fotografiranje apartmana nije rezervirano samo za iznajmljivače početnike - svaka promjena u objektu bi trebala biti zabilježena okom kamere i prikazana na našim oglasima smještaja.
Nekad, ne tako davno, tiskovine i internetske stranice su krasila slova. Slova, koja u nepreglednom nizu tvore prvo riječi pa rečenice, potom odlomke, da bi u konačnici srasla u tekstove, tekstove koje smo pažljivo čitali kako bismo dobili konkretne informacije. Tu i tamo bi se našla pokoja fotografija. Manja ili veća. U međuvremenu su fotografije rasle, širile se, gutale slova. Tekstovi su postajali sve kraći, a one su ovladale tiskovinama i internetskim domenama.
Danas svijet doživljavamo kroz fotografije. Fotografije prenose iskustva, one su svjedočanstvo i dokaz. Fotografije očaravaju i prodaju. Od ušminkanih fotografija s nabrijanim efektima, koje destinacije pretvaraju u bajkovita mjesta do tzv. selfija kojima dodajemo vjerodostojnost svojim pričama.
Turizam, kakvog danas poznajemo, ne bi postojao bez ekspanzije fotografije. Fotografije promoviraju destinacije, prodaju smještaj.
Prema istraživanju FlipKey-a, gost koji traži smještaj posvećuje samo 20 sekundi pojedinom oglasu na internetu. 20 sekundi imamo da zadržimo pažnju gosta i da izazovemo emociju koja će ga navesti da pogleda detalje naše smještajne ponude.
Fotografija je uvijek emocija. Emocije koje privlače goste su opuštenost i sreća. To su poruke koje bi fotografije našeg apartmana trebale prenositi. I zato ne dolaze u obzir mračne i mutne fotografije loše kvalitete. Idealne su profesionalne fotografije jer najam profesionalnog fotografa sugerira ozbiljan pristup poslu i pokazuje trud kojeg ulažemo u komunikaciju s budućim gostom.
Kvalitetne i profesionalne fotografije su nužne za učinkovito oglašavanja apartmana i medij za trenutan prijenos emocija za kojima tragamo po internetskim preglednicima planirajući svoje putovanje.
Ako ipak želimo sami snimiti svoj apartman, izbjegavajmo fotografiranje mobitelom. Pokušajmo nabaviti fotoaparat i iskoristiti ovih par trikova za snimanje privlačnih fotografija interijera i eksterijera bilo smještajnog objekta.
Fotografiranje interijera
Apartman mora biti temeljito očišćen prije snimanja. Uklonit ćemo sve nepotrebne stvari. Pripremit ćemo prostor kao da će gost svaki čas banuti na naša vrata. Svi se volimo urediti prije fotografiranja, apartman također.
Dodat ćemo poneku osobnu stvar. Nešto što sugerira udobnost i opuštanje. Možemo rasuti par primjeraka časopisa na noćnom ormariću, staviti cvijeće u vazu ili poslagati voće u zdjele. Što god dodali, neka bude neparnog broja, psihologija nas uči da je neparan broj privlačniji. Snimit ćemo sve prostorije: kuhinju, spavaću sobu, dnevnu sobu i kupaonicu. Balkone i ostave također ako ih apartman ima.
Upalit ćemo sva svjetla u apartmanu i otvoriti sve prozore. Osvijetljeni prostori su privlačniji od tmurnih mjesta u koja nitko ne želi ući. Izbjegavat ćemo pozicioniranje izvora svjetla u središte fotografije. Okrenut ćemo se od prozora ili svjetla, tako će boje na našim fotografijama biti življe i kontrastnije.
Upalimo svjetlo čak i kada prostorija ima dovoljno prirodnog svjetla - Apartmani Niky - Zadar.
Snimat ćemo iz kuta prostorije. Nastojat ćemo uhvatiti dva zida i dio stropa kako bismo dali dubinu fotografijama i kako bi prostorije izgledale veća. Širokokutni objektivi lako uhvate i tri zida sobe, ali takvo snimanje ćemo prepustiti profesionalnom fotografu jer nevješto oko lako zabilježi dojam zatvorenosti kakav ne želimo prenijeti internetskim prostranstvima.
Fotografije eksterijera nisu ništa manje važne od onih snimljenih u objektu. Uredan okoliš ostavlja dojam brižnosti i pouzdanosti, a promišljenim fotografijama možemo gostu dočarati sve prednosti noćenja pod našim krovom.
Važno je snimiti ulaz u objekt, pročelje objekta (kuće ili zgrade), sve ono čemu gost ima pristup (terasa, roštilj, travnjak, dvorište, parking, itd.), kao i atraktivnosti poput pogleda koji puca na pučinu ili starog bunara koji se vidi s prozora spavaće sobe.
...ili iznajmljujete stan u zgradi, ali i takva fotografija objekta izvana može izgledati privlačno, mirno i pouzdano - Apartman Maks u Zagrebu.
Odabrat ćemo jutarnje sate vedrog dana za snimanje, tada je svjetlo najljubaznije i fotografije su najljepše s izraženim kontrastom i koloritom. Izuzetak su fotografije s noćnim ugođajem kao na fotografiji dolje. Takve fotografije ćemo snimati u sumrak ili u praskozorje.
Kuhinja:Na radnim površinama ćemo ostaviti najviše tri predmeta. Aparat za kavu, zdjela s voćem ili toster. Previše predmeta smanjuje radni prostor i odvlači pažnju od ostatka fotografije. Ne zaboravite na pravilo neparnog broja!
Kupaonica: Ovdje vrijedi suprotno pravilo od onog za ostale prostorije u objektu. Kupaonica mora biti bez ijednog osobnog predmeta. Nećemo ostavljati tube paste ili brijaći aparat. Kupaonica mora ostavljati dojam čistoće i svježine, kao da nikada nije korištena. Preporučljivo je ipak staviti novu rolu papira i spustiti dasku prije snimanja.
Spavaća soba: Kreveti moraju biti namješteni i to najbolje što možemo i znamo. Nećemo ostavljati odjeću, osim ako fotografijom ne želimo ilustrirati prostrani ormar. U tom slučaju, neka sve bude uredno posloženo.
Detalji u našim objektima pričaju o osobnosti i duhu kojeg svaki domaćin dodaje svojoj smještajnoj ponudi. Fotografije detalja su dobar način da pokažemo sav mar i pažnju koje smo uložili u uređenje apartmana. Neka budu u neparnom broju! ;-)
Ako vam se od savjeta zavrtjelo u glavi, angažirajte profesionalnog fotografa. To je uvijek dobra odluka. Profesionalac već zna sve trikove kod snimanja interijera i eksterijera, a vješt je i kod završne obrade fotografija koja snimljenom materijalu dodaje vrijednost.
Ako ne možemo izdvojiti novac za profesionalca ili vjerujemo da možemo napraviti kvalitetne fotografije apartmana sami, stavit ćemo se u poziciju turista i na fotografijama prikazati ono što bismo i sami voljeli vidjeti da smo putnici u potrazi za smještajem.
Pravilo `manje je više´ ne vrijedi kod postavljanja fotografija na stranice internetskih oglašivača. Što više fotografija, tim bolje. Ono istraživanje FlipKey-a s početka priče tvrdi da će 83 % turista radije odabrati smještaj koji je prezentiran s 20 i više fotografija.
Ako u svoj oglas unosite fotografije destinacije, neka budu one koje ste sami snimili - fotografije s interneta će gost sam lako pronaći na internetu. Snimajte i zabavite se!
Biste li unajmili profesionalnog fotografa za snimanje vaših apartmana?
Nisam ni znao koliko su bitne fotografije, prošle godine na nagovor žene smo stavili nove fotografije i imamo povećanje za 30% u odnosu na lani... E sad možda je zbog toga što je sezona općenito bolja, ali mislim da su i fotke odigrale značajnu ulogu... Našli smo preko googla fotografa koji je to namještao i slike su ispale super...