Ideje i trendovi
18.4K

Zašto koristiti Instagram za oglašavanje smještaja?

Instagram je društvena mreža koja slijedi Facebook po popularnosti s preko 500 milijuna svakodnevnih korisnika. Temelji komunikacije na Instagramu su fotografija i video sadržaj što ga čini savršenim kanalom promocije smještaja i ostalih turističkih usluga

Upiti za rezervacije apartmana, soba ili kuća za odmor rastu iz dana u dan - s prvim danima nove, svi već počinjemo razmišljati o ljetu ili barem o proljetnim praznicima pa tako i o rezervacijama smještaja i godišnjim odmorima.

Ovo je krajnje vrijeme za aktiviranje kanala oglašavanja i komunikacije s gostima te ažuriranje oglasa na stranicama internetskih oglašivača smještaja. Pažljivi odabir pouzdanih partnera u promociji smještaja je važan, ali je jednako važno iskoristiti i sve mogućnosti promocije koje nam nude popularne društvene mreže.

Već smo pisali kako koristiti društvene mreže u turizmukako oglašavati apartmane na Facebook-u, a ovdje ćemo pažnju posvetiti Instagramu, nešto manje poznatom, ali ništa manje vrijednom alatu za promociju proizvoda i usluga.
 

Što je Instagram?

Instagram je društvena mreža koja je ispočetka izgledala poput galerije fotografija, nerijetko golišavih. Usto, imala je čudno definirana pravila cenzure pa su žene na fotografijama Instagramas izbrisanim i retuširanim dijelovima tijela, izgledale poput golih barbika.

Tomu unatoč, od svojeg pokretanja 2010. godine, Instagram bilježi samo rast - par dana prije kraja 2017. godine, koristi ga 800 milijuna ljudi diljem svijeta. Do istog datuma, bespućima Instagrama je zaplovilo preko 40 milijardi fotografija, a čak 500 milijuna ljudi ga koristi svakodnevno.

Kako koristiti Instagram za oglasavanje apartmana - korištenje drušvenih mreža

Instagram danas koristi 27 % korisnika interneta, najviše poslije Facebooka i Facebook messengera, njegove aplikacije za chat-anje. Po broju prosječnih posjeta dnevno, odmah je iza Facebooka - Facebook korisnici će na fejs poviriti osam puta u danu, dok će instagrameri to učiniti šest puta. Treba li još brojki ili nam je već jasno da Instagram moramo imati ako se bavimo turizmom i putovanjima?

Spomenut ćemo još i da se na Instagramu nalazi preko 25 milijuna tvrtki i različitih poduzetnika, čije objave dnevno prati preko 200 milijuna ljudi. I zato, ako već nemamo Instagram korisnički račun, posljednji je čas da ga otvorimo i uložimo nešto vremena u oglašavanje apartmana preko ove društvene mreže.
 

Zašto oglašavati apartmane na Instagramu?

Instagram je isključivo mobilna aplikacija, a sve je više pretraga i rezerviranja smještaja upravo preko mobilnih uređaja.

Dolaze nove generacije, punoljetni postaju oni rođeni u ovom tisućljeću. Milenijalci, koji preuzimaju svijet putovanja, počet će polako ustupati mjesto Generaciji Z, a mi ćemo za njih biti spremni. Oni su rođeni s pametnim telefonom u ruci i navikli na brze kanale komunikacije. Nepovjerljivi su prema velikim brendovima. Manje čitaju, a više konzumiraju video sadržaje.

Kako koristiti Instagram za oglasavanje apartmana? - korištenje mobilnih uređaja za rezerviranje smještaja

Instagram je upravo to - instant fotografija i video prezentacija, s tim da video sadržaji na Instagramu postižu 2 puta više angažmana nego isti na drugim socijalnim mrežama. Važnost videa u promociji smještaja budućnosti se može ilustrirati činjenicom da je u 24 sata nakon uvođenja ove mogućnosti na Instagramu objavljeno čak 5 milijuna videa.
 

Instagram nudi instant trenutke za brzu konzumaciju, ali i šansu da se niz takvih trenutaka pretvori u rezervaciju, uz malo uloženog truda i vremena.

Prema trenutnim podacima, 60 % putničkih tvrtki već koristi Instagram za promociju svojih usluga, a među njima je i mnogo privatnih iznajmljivača smještaja.


Neke od prednosti Instagrama nad ostalim promotivnim kanalima:


1. Jednostavno i besplatno oglašavanje apartmana

Fotografija prodaje smještaj, svi to znamo, ali ovdje nije nužno objavljivati visoko kvalitetne fotografije smještaja kakve inače koristimo na stranicama internetskih oglašivača smještaja ili na vlastitim web stranicama. Instagram je prilika da zabilježimo trenutak - nudimo li doručak uz smještaj, objavimo fotografiju ukusno dekoriranog stola ili svježih namirnica. Iskoristimo detalj uređenja interijera i dodajmo osobnost svojem oglasu za smještaj.

Instagram ne smije biti kopija našeg oglasa, zamislimo ga radije kao dopunski kanal oglašavanja, ali onaj osobniji i iskreniji - mjesto gdje ćemo gostu otkrivati male tajne o našem apartmanu i destinaciji koju će posjetiti. Usto i potpuno besplatan. 

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?


2. Promocija kroz doživljaj smještaja

Većina fotografija na Instagramu se objavljuje u realnom vremenu. Za nas iznajmljivače to znači da ćemo objaviti fotografiju trešnje u punom cvatu u našem vrtu, prolistalu bugenviliju u dvorištu ili zelenilo sobnog cvijeća u teglama po dnevnom boravku.

Na Instagramu ćemo rijetko objavljivati fotografije čitave kuhinje, sobe ili terase, nikada fotografije koje inače koristimo u promociji smještaja. Ovdje ćemo bilježiti detalje i događaje koji nude uzbuđenje i priču vrijednu pažnje našeg gosta. Instagram je trenutni doživljaj i emocija. 

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?


3. Promocija smještaja kroz atrakcije destinacije

Za razliku od ostalih promotivnih kanala gdje su fotografije destinacije sporedne, Instagram nas poziva da bilježimo trenutke u našem gradu ili mjestu te da smještaj indirektno promoviramo preko atrakcija naše destinacije.

Nužno je uključiti lokaciju na kojoj je snimljena fotografija prilikom objave na Instagramu. Tako će se naša fotografija pronaći u velikoj kolekciji fotografija našeg grada ili mjesta koju Instagram korisnici pregledavaju prilikom odabira destinacije i smještaja za odmor u njoj.

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?


4. Udahnut ćemo osobnost svojoj smještajnoj ponudi

Instagram nam omogućava građenje mreže kontakata kroz profile koje ćemo odabrati za praćenje i osoba koje su odlučili pratiti naše objave. Povremeno komentiranje objava profila iz naše destinacije ili onih za koje smo preko hashtag-ova (što je hashtag i kako ga koristiti, niže u tekstu) ustanovili da vole našu destinaciju i borave u njoj, dobar je način za privlačenje pažnje i uspostavu kontakata s osobama koje bi mogla zanimati naša smještajna ponuda.

Na Instagramu ne smijemo koristiti prodajni ton niti direktno usmjeravati na svoje stranice. Radije ostanimo nenametljivi, a pažnju zadržimo fotografijama ili video snimkama koje izazivaju emocije.

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?


5. Instagram je idealan za umrežavanje u destinaciji

Korisnici Instagrama vole dijeliti trenutke sa svojim sljedbenicima (followers) u bilo kojem trenutku i na bilo kojem mjestu. Najviše to rade kada putuju i tada označavaju mjesto i usluge koje koriste. Naš profil na Instagramu omogućit će našim gostima da nas označe na fotografijama (tag ili hashtag) što će značiti dodatnu promociju naših usluga - i to onu iskrenu, onu koja proizlazi iz iskustva osobe koja je u tim uslugama uživala.

I mi ćemo dijeliti objave drugih korisnika, naravno samo uz njihovu dozvolu. Tzv. repost mogućnost nam omogućava da podijelimo objave svojih gostiju ili, primjerice, restorana s najboljim crnim rižotom u našoj blizini i sl. Većina korisnika voli dijeljenje svojih objava, pogotovo kad se radi o poduzetnicima s kojima se na ovaj način možemo lako horizontalno povezati unutar destinacije u svrhu zajedničke promociju usluga.

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?
 

Komunikacija na Instagramu je brza i jednostavna, ovdje nema dugačkih postova i komentara. Desetak minuta Instagrama dnevno na našim pametnim telefonima je dovoljno za povezivanje s prošlim i budućim gostima na neposredniji i atraktivniji način.

Osim navedenih osobina, Instagram nudi brojne mogućnosti komunikacije - od komentiranja postova do privatnih poruka i dijeljenja fotografskog i video materijala. Instagram je posvećen osjetilu vida i povezanim doživljajima. Tekstualna komunikacija je često svedena na emotikone što znači da ne moramo razbijati glavu smišljajući slogane i mudre replike. Sve što želite reći, kažite slikom. I prikladnim hashtag-om.
 

Što je Instagram hashtag?

Hashtag je način označavanja sadržaja koji se objavljuje na društvenim mrežama. Doslovno bi to bio pojam sastavljen od znaka # (ljestve) i ključnih riječi, npr. #ključneriječi. Najširu upotrebu imaju hashtag-ovi na engleskom jeziku.

Pravilno odabran hashtag pomaže interesnoj skupini da pronađe objave sličnog sadržaja. Primjerice, kada Jakov iz Gornjeg Prekrasnog objavljuje fotografiju s tek propupalim drvom badema, stavit će hashtag #gornjeprekrasno, ali i dodati još niz drugih hashtag-ova koji opisuju fotografiju, a ulaze u pretrage korisnika sa širim pojmovima pretraživanja, nešto poput #spring, #nature, #holidays, #vacation, #croatiafulloflife, itd.

Društvene mreže u turizmu: Zašto koristiti Instagram?
Najpopularniji hashtag-ovi na Instagramu su #Love, #Instagood, #Me, #Cute, #Follow. To možda možemo zahvaliti činjenici što su žene 68 % korisnika Instagrama ili zato što je 59 % korisnika mlađe od 30 godina. Ovaj podatak je koristan kako bismo znali kojoj se publici obraćamo na Instagramu.
 

Utjecaj ove društvene mreže ne smijemo podcjenjivati, tzv. influenceri - osobe koje imaju veliki broj sljedbenika i utječu na široki krug ljudi -  jednu svoju objavu na Instagramu naplate i do 100.000 dolara.

I zato pokrenite svoj Instagram korisnički račun ako to već niste učinili, pogledajte kako to drugi rade, poigrajte se i eksperimentirajte. Ako ništa drugo, možete razgedavati čari dalekih destinacija pretragom po hashtag-ovima i pronalaziti ideje za uređenje apartmana ukucavajući u tražilicu Instagrama #apartmentdecor, #homedesign, i slično.

U sljedećem članku možete saznati kako napraviti Instagram profil.

#yourapartments #musthave #instagram

U trenutku pisanja ovog članka pronašli smo 9.333.436 rezultata kod pretrage hashtag-a #croatia. Što mislite koliko ih je sada?

Spremi

Dani Okusa hrvatske tradicije bez Istre i Dalmacije

Nacionalni program oporavka i otpornosti: 50 milijuna kuna privatnim iznajmljivačima za zelenu tranziciju

Postaje li Hrvatska preskupa destinacija stranim turistima?

Zadar ili Rijeka nove kruzing destinacije umjesto Venecije?

Niste još popunili svoje smještajne kapacitete? Osvježite oglase uz 15% popusta na profesionalne fotografije

5 načina za smanjivanje otkazivanja rezervacija

Održivi turizam - što to zapravo znači?

Design District 2019. sajam: Više od 100 brendova namještaja i opreme za uređenje interijera

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​10 lekcija koje nas je 2017. godina naučila o turizmu

Kako napraviti Instagram profil za oglašavanje apartmana?

Popularno: