Emocionalna inteligencija je sposobnost prepoznavanja i kontrole svojih emocija, ali i uvažavanja tuđih. Jedno od osnovnih vrijednosti visoke emocionalne inteligencije je sposobnost prilagodbe promjenama
Turizam je stalna mijena. A stalne promjene mogu biti emocionalno vrlo iscrpljujuće. Intenzivne emocije s kojima smo suočeni u svom poslovanju izazivaju zbunjenost, strah, tjeskobu, frustraciju, ljutnju, ponekad i bespomoćnost. Sjetimo se samo neugodnih iskustava s gostima, reakcije na negativnu recenziju ili dilema oko rasta cijena i neizvjesnosti koju svaka nova turistička sezona donosi.
Promjene su jedina stalnost u ovom poslu. Stalne izmjene gostiju i pravila igre. S tim promjenama, mijenjamo se i mi.
Prilagodljivost je ključna vještina emocionalne inteligencije i važna osobina za uspješno poslovanje u turizmu
Pa i ako smo tvrdog karaktera koji se opire novitetima, dobra vijest je da se vještina prilagodljivosti može naučiti i da, ovladavajući tom vještinom, možemo uspješnije poslovati i lakše se nositi s izazovima pružanja usluge smještaja u domaćinstvima.
Zašto nas toliko ljute loše ocjene kada znamo da ne možemo svima jednako udovoljiti? Zbog čega se uvijek oglašavamo na jednom te istom kanalu, zašto zaziremo od promjena uređenja smještaja, zašto su nam fotografije na oglasu stare 10-ak godina? Nije u pitanju lijenost, već naš strah od promjena.
Jednom je netko rekao da će čovjek radije ostati u starom lošem, ali poznatom okruženju, nego se upustiti u nešto novo, premda to nešto može biti samo promjena na bolje
Promjena uvijek sa sobom donosi dozu neizvjesnosti, bilo da se bojimo rezultata promjene ili kako ćemo se sami snaći u novim okolnostima. Strah da ćemo ispasti nesposobni, čest je uzrok otpora. Jednako često volimo imati kontrolu nad svime, a u izmijenjenim uvjetima tu kontrolu gubimo. Gubimo ju i ako ostajemo pri starim obrascima poslovanja dok se sve oko nas mijenja. I zato, prihvaćanje promjene i upuštanje u nove aktivnosti je već prvi korak ka stjecanju kontrole nad svojim poslovanjem i jačanju emocionalne inteligencije.
Često, da bismo opravdali svoje reakcije, pričamo sami sebi priče. Te priče su rijetko kad usklađene sa stvarnim događajima, one su naša interpretacija. Je li taj ljuti gost zbilja ljut samo zato što je teška osoba? Ili ipak postoji sitni propust s naše strane? Što više puta neku svoju priču prepričamo, ona postaje istinitija za nas i okamenjena u našoj svijesti kao jedina prava istina. Ujedno postaje i prepreka na putu razvoja emocionalne inteligencije i osobnog rasta.
Tek kada smo iskreni prema sebi samima možemo napredovati i graditi snagu naše emocionalne inteligencije. Temelj iskrenosti je prepoznavanje pravih osjećaja. Jesmo li reagirali na određen način iz straha, ljutnje ili bespomoćnosti? Kada prepoznamo temeljnu emociju, vraćamo svoju moć i možemo se fokusirati na rješenja problema koji je emociju uzrokovao.
Posljedica iskrenosti prema sebi je priznavanje svoje uloge u novoj situaciji. Kako smo doprinijeli da se neugodna situacija desi ili što se od nas očekuje u novonastalim okolnostima? Vježbanje svjesnosti započinje preispitivanjem svojih stavova i osjećaja.
Pesimizam i negativnost kod neminovnih promjena samo mogu pokrenuti negativan niz događaja
Stoga, u svakoj novoj okolnosti u poslovanju, koja nije rezultat našeg rada, već je nešto što moramo prihvatiti, najbolje je pronaći pozitivne perspektive, otvoriti se novim iskustvima i reagirati s pozitivnim čuvstvima što u konačnici može samo pomoći da lakše savladamo promjene.
Rezignirano prihvaćanje svake promjene koju netko predloži ili kritike, nije dobar temelj za izgradnju vlastitog samopouzdanja, kako na osobnom planu, tako i u životu. Zato je važno imati jasno definirane ciljeve, kao i prepoznati svoje (ostvarive) želje.
Njegovanje emocionalne inteligencije nije podilaženje drugima ili situacijama u kojima smo se našli, već alat da iz tih situacija izvučemo najbolje za postizanje ciljeva koje smo si zadali. Ako nam je samo važno što će drugi reći, na krivom smo putu
Možda i najteži način da ojačamo svoju emocionalnu inteligenciju i prihvatimo pozitivne promjene u poslovanju je oslobađanje od navika. To zahtijeva značajan napor, ali svaki put kada raskinemo staru vezu s radnjama i događajima na koje smo navikli, naš mozak jača i jača naša sposobnost prilagodbe.
Sposobnost brze i jednostavne prilagodbe osobina je velikih vođa. Kao vođa svog kućanstva i poslovanja u istom, tu sposobnost ćemo savladati. Prihvaćanje promjena i pozitivan ishod istih nije stvar sreće, već samo našeg izbora. Izaberimo promjenu i tako ojačajmo svoju emocionalnu inteligenciju za uspješno poslovanje u turizmu.
Svaki put kad nam je teško skupiti se i rastegnuti, sjetimo se koliko je to puta morala učiniti jedna gusjenica da bi mogla leptir postati.