Optimizacija oglašavanja je jedan od ključnih parametara za uspješnost poslovanja. Bez kvalitetnog oglasa, teško ćemo do gostiju. Iako se u posljednjim sezonama traži krevet viška na našim obalama, a i
kontinentalni turizam je sve popularniji, do jače popunjenosti izvan popularnih termina i viših
cijena smještaja, možemo samo preko privlačnih oglasa smještaja.
12 je pitanja koje moramo postaviti sebi ako želimo optimizirati oglašavanje naših apartmana, soba ili kuća za odmor.
1. Što smo napravili za vidljivost naše smještajne ponude?
Na koliko se kanala oglašavamo, koliko radimo uz proviziju, a koliko bez nje, koji je udio
direktnih rezervacija koje ostvarujemo? Optimizacija oglašavanja znači manje troškova uz
više rezervacija, a to znači i da moramo raditi da ostvarimo što više direktnih rezervacija, bez posrednika. Neki od nas će to pokušati izradom vlastitih web stranica, partnerstvom s posrednicima koji rade uz članarinu bez provizija na rezervacije ili angažmanom na društvenim mrežama.
Što radimo mi i koja je naša strategija za privlačenje direktnih rezervacija?
2. Odgovara li naš oglas na najčešća pitanja gostiju kako bismo potaknuli rezervaciju?
Dobar
opis smještaja je jednako važan koliko i atraktivna fotografija. Kvalitetan opis nudi informacije koje su gostima važne, poput udaljenosti objekta od zračnih luka ili plaža. Istina, gost može sam provjeriti te udaljenosti, ali neće se truditi ako u oglasu našeg susjeda te informacije pronađe, bukirat će smještaj koji mu odmah nudi odgovore na uobičajena pitanja.
3. Ističemo li u svom oglasu jedinstveni dio naše ponude i pomažemo li gostu da se zamisli u našem smještaju?
Kao i kod prethodnog pitanja, opis smještaja mora istaknuti posebnosti naše ponude. Je li to privatnost, savršen pogled ili blizina svih sadržaja, svaka roba ima svog kupca i, dok ovo čitate, netko luta internetskim prostranstvima u potrazi za onim što upravo vi nudite. Istaknite tu posebnost i pokušajte ju dočarati gostu vlastitim riječima tako da se može zamisliti u našim odajama.
4. Da li naš oglas jasno informira o dodacima ponudi smještaja, sadržajima u objektu, pravilima check-in i check-out, kao i ostalim praktičnim detaljima?
U čemu se sve može uživati u objektu, nudimo li dječji krevetić, jesmo li pet-friendly ili nismo, što se eventualno doplaćuje, a što je sve uključeno u cijenu, kada gost smije stići, a do kada se odjaviti iz smještaja, sve te informacije je bolje odmah navesti u oglasu, nego odgovarati stalno iznova na iste upite. Što je veća količina informacija na uvid turistu prije rezervacije, to će profesionalnijom doživjeti našu ponudi i lakše ćemo uspostaviti odnos povjerenja nužan za realizaciju rezervacije.
5. Koliko često osvježavamo svoje oglase da bi bili aktualni i relevantni?
Kad smo posljednji put bacili oko na naše oglase? kada smo bilo što na njima izmijenili, ažurirali, dopunili?
6. Jesmo li jasno istaknuli kućni red?
Iako smo kućni red dužni imati u smještajnoj jedinici, dobro je barem dio istaknuti i u oglasu smještaja. Je li dozvoljeno pušenje i u kojem vremenu nije dozvoljena buka, osnovne su informacije koje mogu filtrirati goste koji nam stižu. Isticanje kućnog reda prije rezervacije otklanja nesporazume jer samom rezervacijom gost pristaje na pravila koja smo odredili prilikom boravka pod našim krovom.
7. Jesmo li jasno istaknuli politiku otkazivanja?
Brojne
neugodne situacije s gostima koji rezerviraju naš smještaj bi se mogle izbjeći kada bi svi, bez iznimke, na svim svojim kanalima oglašavanja objavili uvjete povrata akontacije i politiku otkazivanja.
8. Uspoređujemo li svoju ponudu s konkurencijom u našoj destinaciji?
Nema ničeg neugodnog u uspoređivanju s konkurencijom i s drugim oglasima slične ponude smještaja. Pogledajmo kako to rade naši kolege i usporedimo svoj oglas s oglasima u našoj destinaciji.
9. Imamo li kvalitetne fotografije smještaja? Pokazuju li sve što turist želi vidjeti, uključujući okoliš objekta, pogled iz smještaja i dodatke ponudi?
O važnosti
kvalitetnih fotografija smještaja nikada dovoljno napisanih riječi. To je prvo što turist vidi i prvo što privlači pažnju. Pri tome je važno odabrati najatraktivniju fotografiju kao naslovnu fotografiju oglasa, ona ne mora nužno prikazivati objekt izvana. Ali objekt izvana mora biti prikazan među ostalim fotografijama u oglasu, kao i sve ono po čemu je naša ponuda posebna. Dobro je imati barem jednu fotografiju svake prostorije u objektu,
pogodnosti uz smještaj, pogleda i okoliša.
10. Kada smo posljednji put ažurirali svoje fotografije?
Kada?
11. Izgleda li naš oglas jednako funkcionalno na računalu i na mobilnim uređajima?
Iako je ovo prvenstveno briga oglašivača s kojima surađujemo, nije loše provjeriti funkcionalnost oglasa na različitim uređajima.
12. Kad bismo mi gledali oglas, bismo li rezervirali taj smještaj?
Zadovoljni možemo biti tek kad odgovor bude "odmah".