“Bez alata, nema zanata”, stara je poslovica kojoj vjerujemo. I turizam ima svoje alate bez kojih nema uspješnog poslovanja, a jedan od najvažnijih je - informacija. Informacije su te koje inspiriraju turiste za putovanja. S druge strane, zahvaljujući različitim informacijama, možemo planirati svoje
marketinške aktivnosti pa se oglašavati onda i ondje kad i gdje će to biti najučinkovitije.
Danas su takve informacije dostupne svima. Brojni su alati i izvori na Internetu uz čiju pomoć brzo stižemo do relevantnih podataka koje možemo iskoristiti u promociji smještaja.
Najvažnije podatke objavljuje Google, tražilica koja broji preko 3 milijarde korisnika. Sam Google je važan alat u turizmu jer brojni naši gosti svoju potragu za smještajem započinju upravo u tom prozorčiću u kojem se samo šarena slova ističu
Već nekoliko godina,
Google nas informira o učestalosti pretraga na svojim stranicama kroz
Travel Insights with Google. Tu možemo pratiti
trendove u pretraživanjima koja su povezana s putovanjima pa saznati koliko je popularno naše mjesto, uspoređivati učestalost pretrage u posljednjih par godina i saznati koga najviše zanima naša destinacija.
Grčka, Vijetnam pa Hrvatska
A naš prijatelj
Google kaže da su destinacije koje bilježe
porast potražnje u periodu od 28. prosinca 2021. do 22. ožujka 2022. sljedeće:
1. Grčka (više od 75%)
2. Vijetnam (više od 75%)
3. Hrvatska (više od 75%)
4. Čile
5. Dominikanska Republika
6. Bugarska
7. Španjolska
8. Poljska
9. Austrija
10. Portugal
Znači, Hrvatska je treća destinacija na čitavom svijetu s najvećim porastom interesa u protekla 3 mjeseca u usporedbi s razdobljem koje im je prethodilo. Grci su prvi, Vijetnam drugi. Na internetskim prostranstvima traži nas čak 75% turista više pa možemo očekivati i sve više upita za smještaj i rezervacija.
Rovinj i dalje najpopularniji
I unutar Lijepe naše,
Google mjeri popularnost gradova i mjesta. Po tim pretragama već možemo naslutiti u kojim će se mjestima tražiti krevet više u ovoj sezoni. Tu nema puno iznenađenja, najpopularniji su:
1. Rovinj
2. Poreč
3. Dubrovnik
4. Split
5. Pula
6. Zadar
7. Funtana
8. Rabac
9. Nin
10. Babići
Ok, za Babiće nismo baš sigurni, ali Rovinj je već godinama neprikosnoveni šampion po broju ostvarenih noćenja. Prošlu godinu je u Rovinju bilo 3,4 milijuna noćenja, 2,4 milijuna u Poreču, 2,1 u Medulinu i 1,9 u Umagu. Istarsku dominaciju na vrhu liste najpopularnijih gradova bi ovu godinu mogli osujetiti Split i Zadar, barem ako je suditi po
Google trendovima.
Tko planira odmor u Hrvatskoj?
Ne samo da smo
Nijemcima najdraža destinacija, već nas gosti s njemačkog područja vole javno. U
Google pretragama se ističu po učestalosti traženja pojmova vezanih uz
odmor u Hrvatskoj. Čak 31% takvih pretraga možemo zahvaliti turistima s područja Njemačke.
Od stranih državljana slijede
gosti iz Austrije pa Britanci. Potom Nizozemci koji je sve više na našim obalama, tek tada Slovenci, građani BiH, Amerikanci, Poljaci, Talijani, Belgijanci, Francuzi, Mađari…
Četvrtina zabilježenog interesa za putovanja u Hrvatskoj ipak pripada domaćim gostima, što je do 50% više nego u istom razdoblju lani. Domaći turizam iz godine u godinu jača i to ne samo zbog pandemijskih restrikcija, već i zbog razvoja turističke ponude ruralnih sredina koje imaju što pokazati i znaju kako dočekati goste.
I zato, ako se oglašavamo, primjerice, na društvenim mrežama, ovi podaci nam mogu biti jako korisni kod odabira ciljane publike. Ponuda mora ogovarati potražnji - pronađimo svoje goste među onima koji se najviše zanimaju na našu ponudu.
Rat u Ukrajini utječe na interes za putovanjima
Naslovna rečenica je kao da otkrivamo toplu vodu. Naravno da trenutna geopolitička situacija utječe na rezervacije u ovom trenutku. Vidi se to lijepo u priloženoj infograficin gdje narančasta linija potražnje naglo opada 24. veljače kada je započela
invazija na Ukrajinu. Međutim, to je slučaj i sa svim ostalim destinacijama u Europi.
Crvena crta koja opisuje interes lani je značajno niža od narančaste koja ilustrira ovogodišnju potražnju turista zainteresiranih za naše krajeve.
To jasno pokazuje da je interes turista za Hrvatsku još uvijek veći od prošlogodišnjeg u ovo doba pa se možemo nadati izvrsnoj sezoni. Čak i ako smo skeptični, vrijedi započeti s pripremama za iduću sezonu. Inače bi nas brojni gosti mogli nespremne iznenaditi.