Oprez s ponudama web stranica za oglašavanje smještaja je potreban jer je oglašivača sve više, a tržište sve zahtjevnije. Lakše ćemo prepoznati najbolje stranice za oglašavanje apartmana ako obratimo pažnju na sedam osnovnih praksi koje u svojem poslovanju primjenjuju uspješni internetski oglašivači
Web stranice za oglašavanje smještaja privatnih iznajmljivača niču brže nego gljive poslije kiše. Ali treba li im svima vjerovati? Kako prepoznati kvalitetnog ponuđača usluga oglašavanja i onog koji to nije? Koje trikove oglašivači koriste da zavedu iznajmljivače?
Kada uzmete u obzir koliko se ljudi bavi turizmom u Hrvatskoj, i koliki se postotak iznajmljivača tek površno razumije prednosti interneta i online promocije, ne čudi velika ponuda web stranica koje nude upravo tu uslugu.
Želja iznajmljivača je jednostavna. Uz što manja ulaganja u promociju svoje smještajne ponude doprijeti do što većeg broja gostiju. Ili sa što manje vlastitog angažmana, pomoću raznih ponuda za web oglašavanje, u idealnom slučaju za par eura reklamiranja dnevno, doći do nekoliko desetaka gostiju i pobrati keš.
Kada prvi oglašivač, ne uspije izrealizirati san iznajmljivača, oni se okrenu drugom ponuđaču, kada drugi ne uspije, okrenu se trećem. Tek nakon nekoliko takvih, shvate da tu nema koristi i da su samo izgubili novac.
Naravno, nisu svi internetski oglašivači smještaja bačen novac. Ali, da biste znali prepoznati najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba i kuća za odmor, morate znati što je potrebno da za uspjeh u promociji smještaja i zašto oni koji nisu uspješni, nikada to neće niti biti bez drastične promjene poslovanja.
Na ovo pitanje ćemo odgovoriti s gledišta iznajmljivača. Da bi neka stranica, portal ili web direktorij za oglašavanje smještaja bili uspješni, iznajmljivaču moraju vratiti uložena sredstva kroz zaradu i ostvarene rezervacije, povećanje broja pregleda oglasa i web stranice, povećanje broja upita za smještaj, posljedično, povećanje broja ostvarenih rezervacija.
Dobar oglašivač se stalno mora truditi promovirati smještaj iznajmljivača i lokaciju gdje se taj smještaj nalazi, pri čemu ulaže značajna financijska sredstva i stručnost
Ako je jedan ili više tih uvjeta zadovoljeno, obično će se iznajmljivaču već kroz prvu ili drugu realiziranu rezervaciju višestruko isplatiti svaka uložena kuna u taj web oglasni prostor.
Odgovor je vrlo jednostavan. Problem leži u Googleu (i drugim tražilicama) i navikama turista koji kod online traženja smještaja, rijetko kad uzimaju u obzir više od prvih deset ponuđenih rezultata pretrage za određeni pojam, npr. "Hrvatska apartman". Web stranica s oglasima smještaja ima na tisuće i zato većina nikada ne dopre do dovoljnog broja gostiju - jer ne mogu svi stati na prvu stranicu tražilice, odnosno među top 10 izlistanih oglašivača smještaja.
Ponude za oglašavanje pljušte sa svih strana, što od domaćih što od stranih internetskih agencija. Oglašivači zovu telefonom, šalju follow-up ponude, obećavaju goste izvan glavne sezone, bogate turiste sa skandinavskog ili prekooceanskog tržišta, nude jeftine pakete oglašavanja ili čak besplatne. Nažalost, samo nekolicina uspije održati riječ i ponuditi obećanu uslugu, dok većina uspije samo za tu “uslugu” uzeti novac.
Nekoliko je osnovnih kriterija koji nam mogu pomoći odabrati najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba ili kuća za odmor.
Što za iznajmljivača još uvijek ne treba značiti ništa niti je to garancija da se isplati platiti oglas. Uz prirodno rangiranje stranica među tražilicama, jako je važno i ono plaćeno predstavljanje ponuda. Dok jedna stranica može biti “prirodno” prva među Google rezultatima, druga može platiti oglas iznad ili pored rezultata pretrage i tako preuzeti veći dio klikova gostiju.S obzirom na to da su za sve potrebni stručnjaci i značajne financije, sa sigurnošću se može reći da stranice koje vam se prikazuju među prvima na Googleu kvalitetno pristupaju svom poslu
Jasno je da su važna značajna novčana ulaganja i stručnost oglašivača da se takva promocija isplati i ostvaruje kroz duži period, zbog čega iznajmljivač i surađuje s internetskim oglašivačima smještaja jer je to posao kojeg u tom opsegu ne može odraditi sam.Nerijetko stranice koje oglašavaju smještaj imaju brojne reklamne kampanje za određena geografska područja i tipove ponude kroz koje ciljano za svaku regiju i vrstu iznajmljivača privlače goste
Ima primjera web stranica na kojima gost sa samo jednim kriterijem pretrage mora prolaziti cijelu stranicu ostalih kriterija. Istina, ne mora ih sve popuniti, ali samo scrollanje kroz njih će većinu gostiju odbiti od nastavka pretrage. S druge strane, ako je pretraga jednostavno postavljena i nije jasno naznačeno kako brzo proširiti njezine parametre, može se dogoditi isti scenarij odustajanja potencijalnog gosta.Samo implementiranje naprednog pretraživanja ponude nije dovoljno da se riješi ovaj problem. Pretraga smještaja na web stranici oglašivača mora biti nenametljiva s jedne strane, a moćna i odmah dostupna s druge
Zato, ako vam se stranica osobno ne sviđa, vjerojatno o njoj isto misle i drugi posjetitelji, vaši potencijalni gosti. Prednost kvalitetnih fotografija i njihova dobra implementacija u prezentaciji smještaja također je važna. S velikom sigurnošću možete očekivati znatno bolje rezultate onih web oglasnika, koji bez obzira na vlastiti dizajn, stavljaju veći fokus na prezentaciju smještaja kroz fotografije.Gosti nemaju više vremena niti volje navikavati se na svaku novu stranicu na koju naiđu. Ako im odmah nije sve jasno, uredno strukturirano i vizualno privlačno na način koji njima odgovara, bez razmišljanja odlaze dalje
Neke stranice same dodaju opise vaše lokacije ili tu mogućnost ostave vama kako bi se gost mogao odmah upoznati i s ponudom van vašeg smještaja.Stranice koje nude dodatan prostor za unošenje opisa smještaja, same sebi čine uslugu, ali i iznajmljivačima koji dobiju priliku za objavu informacija o svojoj ponudi koja bi ih mogla uzdignuti iznad konkurencije
Ako nešto ne radi kako treba ili vam treba pomoć, važno je da tehnička, a pogotovo korisnička podrška, bude brza i rješava sve probleme i upite u prihvatljivom vremenskom razmaku te da se uvijek omogući brz i jednostavan kontakt gosta s iznajmljivačem.Ovdje je svaki dodatni nepotrebni klik važan i može činiti razliku između javljanja i nejavljanja gosta
pomoć pri dodavanju vaše ponude u bazu,
dostupnost oglasa na više različitih domena/jezika,
SMS obavijesti o primljenim upitima,
isticanje recenzija smještaja,
dodana vrijednost kroz savjetovanje za uspješnije poslovanje,
statistika posjeta oglasa/regije i dr.
Check-in gostiju i kako dolazak u smještaj učiniti pamtljivim