Brza koordinacija službi, dezinfekcija prostorija, financijska nadoknada štete iznajmljivaču i troška samoizolacije gostu, tek su neke odrednice protokola kojeg su skrojili lošinjska TZ u sinergiji s nadležnim i lokalnim dionicima u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom u destinaciji. O protokolu smo razgovarali s Daliborom Cvitkovićem, direktorom TZ grada Malog Lošinja
Srijeda je ujutro i na Lošinju smo. Ne fizički, već putujemo na otok ugodnim telefonskim razgovorom. S druge strane linije je direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja Dalibor Cvitković. Povod razgovoru je "Ferry Free" akcija Lošinjske TZ. No, ovaj put razgovaramo o jednoj drugoj akciji TZ-a, o protokolu u slučaju sumnje na zarazu COVID-19 kod lošinjskih gostiju.
TZ grada Maloga Lošinja je, u sinergiji s javnom samoupravom, epidemiološkim službama, Crvenim križem i stožerom civilne zaštite, razvila jedinstveni protokol postupanja u slučaju sumnje na zarazu s COVID-19 u destinaciji. Protokol predviđa financijsku nadoknadu štete iznajmljivačima i troška samoizolacije gosta, ali i brzu koordinaciju nadležnih u slučaju sumnje na zarazu.
Susrećemo se stalno s pitanjima, pa čak i strahom privatnih iznajmljivača, što će se dogoditi ako se gost u njihovom smještaju zarazi koronavirusom. Nacionalni stožer civilne zaštite i Hrvatski zavod za javno zdravstvo su izdali svoje preporuke, ali su iznajmljivači u konkretnim situacijama prepušteni sami sebi. A izravno su odgovorni za sigurnost gosta i prva su adresa na koju će se gost obratiti ako mu se nešto dogodi. Što u tom slučaju učiniti?
Iz lošinjske TZ poručuju iznajmljivačima: «Niste sami!»
Cvitković i njegovi suradnici već tjednima rade na protokolu za privatne iznajmljivače, hotelijere i kampove u slučaju sumnje na izbijanje zaraze u njihovim smještajnim jedinicama.
Cilj protokola je spriječiti paniku, lokalizirati zarazu, ako do nje zbilja dođe, i tako spriječiti lock down čitave destinacije - ali i pomoći gostu i njegovom domaćinu.
I upravo ta pomoć domaćinima i gostima je značajan aspekt ovog protokola i hvalevrijedan potez direktora Cvitkovića i lošinjske ekipe. Jer ne radi se samo o financijskoj pomoći, već o potpunom preuzimanju koordinacije slučaja zaraze. Cvitković posebno ističe "izbjegavanje stigmatizacije" zaraženog gosta i domaćina kod kojeg noći, a svi znamo da je taj problem prisutan i u velikim sredinama, a kamoli u malim zajednicama poput ove otočne.
Cvitković ističe i kako ni najpreciznija predviđanja ne mogu predvidjeti točan protokol jer će svaki slučaj, ako ga bude (a mi se nadamo da neće), biti za sebe. Zato su razradili nekoliko vjerojatnih situacija kako bi reakcija bila brza i učinkovita.
Protokol je svojevrsno osiguranje svim dionicima u turizmu i izvrsna promocija Lošinja kao destinacije koja vodi brigu o sigurnosti svojih gostiju
Svi mogu dobiti relevantne i svježe informacije na Visit Lošinj - Ostanimo odgovorni.
Mi ćemo ovdje pokušati izdvojiti neke korake protokola - ostaje činjenica da će se svima pristupati individualno, ali uvijek u suradnji sa svim nadležnim službama i u skladu s aktualnom epidemiološkom situacijom.
"Nitko neće ostati sam", ponavlja Cvitković i naglašava kako je protokol osmišljen da se ne radi panika – zato TZ preuzima koordinaciju i pomaže svojim gostima i iznajmljivačima. Tu su naravno i svi objekti i mjesta koje je gost posjećivao, ali zato Cvitković i kaže da je svaki slučaj poseban pa će mu se tako i pristupati u suradnji s epidemiolozima.
Krajem svibnja je lošinjska TZ organizirala tri susreta s iznajmljivačima pod nazivom Info dani. Na Info danima su sudjelovali Ana Kučić, gradonačelnica Grada Malog Lošinja, Dalibor Cvitković i epidemiologinja dr. Senka Stojanović.
Tom prilikom su razgovarali s preko 300 iznajmljivača koji su svi upoznati s protokolom u slučaju sumnje na COVID-19 koji će se primjenjivati na Lošinju, ali i na susjednom Cresu.
Poslije našeg razgovora, Dalibor Cvitković će otploviti na Susak koji također spada pod TZ grada Malog Lošinja jer smatra da je u kriznim situacijama važno komunicirati i neposrednim kontaktom s iznajmljivačima i ostalim subjektima u turizmu.
"Mala smo zajednica", kaže, "osobni kontakt je najvažniji i stalna međusobna komunikacija za sinergiju svih aktera u turizmu kako bi, u ovoj situaciji, i gosti i iznajmljivači bili što sigurniji, a turistički promet se nastavio neometano odvijati."
Kao primjer te sinergije navodi i suradnju s lošinjskim lancem trgovina u kojima iznajmljivači imaju popust na dezinfekcijska sredstva. No, takvih primjera zapravo na Lošinju ima puno i mogli bismo o tome s Cvitkovićem danima razgovarati.
Još jednom je Lošinj – otok vitalnosti opravdao svoj naziv i povjerenje koje uživa među gostima sa svih strana svijeta – na Lošinju ne samo da shvaćaju što je trenutno od vitalne važnosti za opstanak ove turističke sezone i održivi razvoj turizma, već na tome konstantno rade.
Želimo im da im ovaj protokol ne zatreba uopće, a ostalim TZ-ovima širom Hrvatske da povuku vitalne poteze za konkretnu podršku turističkim dionicima svoje destinacije i sigurnost gostiju što je ujedno i najbolja promocija domaćeg turizma. Sretno svima!