Ideje i trendovi
4.6K

Kako ljubazno odbiti gosta s instant rezervacijom smještaja?

Ljubaznost je esencija gostoprimstva, čak i onda kada smo u neugodnoj situaciji pa moramo otkazati rezervaciju. Kako odbiti gosta, ne razljutiti ga pa zaraditi lošu recenziju?

Da, ponekad se i to dogodi. Moramo iz nekog razloga odbiti gosta koji je već napravio instant rezervaciju našeg smještaja. Razlozi mogu biti različiti.

Nismo dovoljno brzo ažurirali kalendar. Na nekom drugom kanalu, koji nije sinkroniziran s kanalom s instant bukingom, netko drugi je iste termine rezervirao prvi. I eto nama noćne more overbookinga. Srećom, primijetili smo to dovoljno rano. Sada još samo treba otkazati gostu. Kako to učiniti ljubazno?

Gost je rezervirao po značajno nižoj cijeni. I to se događa. Formirali smo cijene za sezonu, sve smo uredno naglasili na svim prodajnim kanalima, ali, iz nekog razloga, možda zbog politike internetskog oglašivača i neke pogreškom uključene opcije, instant rezervacija gosta je prošla po cijeni na koju nikako ne možemo pristati. Valja nam tu rezervaciju otkazati. Kako to napraviti, a ne zaraditi lošu recenziju?

Gost nije pročitao sva naša pravila rezervacije niti informacije o smještaju. Već je rezervirao, a nije upoznat s onim što nudimo i postavlja zahtjeve kojima ne možemo udovoljiti. Procjenjujemo da se radi o neugodnom gostu kojeg bi bilo najbolje odbiti. Kako?
 

Kako ljubazno odbiti gosta?

 

1. Budimo profesionalni

U svakom trenutku, prilikom komunikacije s gostom kojeg smo odlučili odbiti, zadržimo hladnokrvan i profesionalan pristup. Najbolje je ne navoditi konkretne razloge zašto ga moramo odbiti, ali reći da izražavamo žaljenje jer smo prisiljeni otkazati njegovu rezervaciju u tom trenutku.
 

Poželimo im sreću u traženju drugog smještaja, koji im više odgovara i ugodan odmor. Generička poruka, bez emocija, ali ljubazna, ne ostavlja prostora za raspravu

2. Budimo susretljivi

U nekim slučajevima ćemo možda moći pomoći gostu da pronađe smještaj u našoj blizini. Ako smo krivi za dvostruku rezervaciju, možda možemo goste uputiti kod svojih susjeda ili prijatelja u blizini i tako riješiti neugodnu situaciju, odbijanje pretvoriti u zadovoljstvo i gosta i kolega iznajmljivača.
 

3. Budimo informativni

Upuštanje u rasprave o razlozima odbijanja može samo izazvati bijes gosta koji lako može ostaviti lošu recenziju, primjerice na Google kartama, čak i ako rezervacija nije realizirana nikada. Stoga ostanimo jednostavni, ali pri tome pružimo gostu jasne informacije da njegova rezervacija neće biti naplaćena. Ako se radi o overbookingu, ponudimo druge termine, možda se ta komunikacija ipak pretvori u noćenje.


Kako ćemo sigurno zaraditi lošu recenziju?

1. Ako smo osobni ili osorni

Neljubaznost vodi u konflikt, a konflikt u loše recenzije smještaja i lošu reputaciju. Nikada ne smijemo spustiti komunikaciju na osobnu razinu niti vrijeđati gosta. Čak i onda kada on tako reagira. Ostanimo prisebni i hladne glave. Bez navođenja posebnih razloga, recimo NE.
 

2. Ako smo nedosljedni

Primjenjujmo jednaka pravila na sve goste. Nikada ne smijemo odbiti gosta zbog njegove nacionalnosti, religije ili boje kože. Pod jednakim uvjetima ćemo prihvatiti sve ili odbiti neke goste.
 

3. Ako odjednom promijenimo pravila

Dok pregovaramo s gostom oko odbijanja njegove rezervacije ne mijenjajmo pravila rezerviranja. Gost bi mogao steći pogrešan dojam i reagirati na promjene koje uoči u našem oglasu smještaja. Čak i ako se dogodila pogreška s naše strane ili sa strane internetskog oglašivača smještaja, pričekajmo da razriješimo situaciju s gostom kojeg moramo odbiti pa tek potom napravimo korekcije svog oglasa.

Spremi

Dani hrvatskog turizma 2024. u Opatiji

O ratu i turizmu, idućoj turističkoj sezoni i pomoći ljudima izbjeglih s ratom zahvaćenih područja

Pozivni centar HTZ-a kao korisnička podrška e-Visitora

Zimski turizam: Ima li Hrvatska potencijala za razvoj zimskog turizma?

Last minute – trend ili budućnost iznajmljivanja smještaja?

Turističke zajednice izdale upute o testiranju na COVID-19 za strane turiste

7 mjera za saniranje šteta privatnim iznajmljivačima uzrokovanih pandemijom

K(o)ronična promjena: Kako razumjeti nove prilike i turizam poslije korone

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

5 prednosti i nedostataka instant rezervacija smještaja

Plavi turizam - što je i gdje smo mi u svemu tome

Popularno: