Ideje i trendovi
13.8K

7 trendova u turizmu koji će obilježiti putovanja 2022. godine

Najznačajniji trend će biti putovanje bez restrikcija, u zemlje koje su ukinule Covid potvrde i obvezno testiranje. Potražnja raste za nekim drugim turističkim proizvodima, a sve u smjeru nade u oporavak industrije putovanja

Zašto stalno pišemo o trendovima u turizmu? Trendovi su rezultat pojačane potražnje turista, a ono što turisti žele, nastojat ćemo im pružiti kako bi imali što više upita i rezervacija naše smještajne ponude. 

O mnogim trendovima smo već pisali na ovim stranicama - posebno onima koje je potaknula pandemija. 2022. godina donosi 7 trendova kroz koje se nazire nada u oporavak turizma i želja za putovanjima.
 

1. Jednostavnije putovanje

U srijedu 9. veljače, Švedska je ukinula sve mjere za prelazak granice pa svaki građanin Europske unije u tu zemlju može ući bez Covid potvrde i negativnog testa. Ne sumnjamo kako su mnogi odmah promijenili svoje planove pa odlučili konačno posjetiti ovu skandinavsku zemlju s čak 267 tisuća otoka, što je čini “najotočnijom” zemljom na svijetu. 

No, kako se ljeto primiče, vjerojatno ćemo svjedočiti jednakom otvaranju brojnih drugih zemalja i upravo ta jednostavnost putovanja i prelaska granica će odlučiti tko će među top odredišta u 2022.

švedski otoci

Švedski otoci (Foto: Mårten Hagberg / Unsplash)

 

2. Jednom u životu 

S obzirom na to da su mnogi morali, iz različitih razloga, otkazati svoja putovanja prethodnih godina, u 2022. planiraju osvojiti svijet. Brojne ankete među turistima diljem svijeta su pokazale da planiraju posjetiti daleke destinacije koje su željeli vidjeti oduvijek i da planiraju to učiniti sa stilom. 

Velika potražnja vlada za smještajem s četiri i pet zvjezdica, kućama za odmor s bazenima i drugim oblicima luksuza. Putovanje više nije samo prilika za vidjeti nova mjesta, već za okupljanje s prijateljima i obitelji od kojih smo bili dugo razdvojeni, ali i za doživljaj kakav nismo još iskusili.

Villa Bukovica kod Benkovca

Imanje Villa Bukovica kod Benkovca s bazenom, vinskim podrumom, igralištem za djecu i rekreativnim sadržajima

 

3. Wellness putovanja

Sve više vodimo računa o svom zdravlju, a stres i frustracije koje nakupljamo u ovim vremenima koja nas sputavaju, želimo otpustiti na svom putovanju. Turisti više ne ljube destinacije u koje idu svi, izbjegavaju gužve i vide odmor kao vrijeme u kojem bi se mogli posvetiti zdravlju svog tijela i miru uma pa je sve popularniji wellness turizam

Rekreativni sadržaj koji se nudi uz smještaj i u destinaciji može biti dodatan motiv turista za odabir takve ponude. Međutim, još poželjnija su tzv. transformacijska putovanja koja uključuju holistički pristup zdravlju. Wellness paketi, zdrava prehrana, meditacija, joga i slično dodatak su ponudi kojeg će u ovoj godini željeti mnogi.
 

4. Pet friendly smještaj

Izolacija u pandemiji je potakla mnoge da prošire svoje kućanstvo na još jednog člana - četveronožnog najčešće, onog bezbrižnog, blentavog, čija razigranost nam donosi samo veselje. Dobro, ponekad i brigu, posebno kad planiramo putovanje. Kud s kućnim ljubimcima dok smo na putu?

Zato će ovu godinu, više nego ikada ranije, pet friendly smještaj imati više upita i rezervacija. Google trends pokazuje da su pretrage smještaja naklonjenog psima i mačkama porasle za 143% u odnosu na prošlu godinu. Ako već nismo, možda je vrijeme da razmislimo o uvođenju ove mogućnosti u svoju ponudu. 
 

5. Boravak na otvorenom i ruralni turizam

Svima nam je dosta više zidova i uvijek istih lica. Resorti s all-inclusive ponudom mogu biti primamljivi, ali sama pomisao na ograničeni krug kretanja i opet ista lica koja ćemo učestali susretati na takvom odmoru, nije nimalo privlačno.

Turisti će radije birati male destinacije, posebno one u selima koja se nalaze u netaknutim prirodnim sredinama, gdje će moći uživati u različitim aktivnostima na otvorenom. Od dugačkih šetnji, vožnji biciklima do planinarenja - sve što svako selo zapravo nudi. 

Kuća za odmor Monsalbius u Baškim Oštarijama

Kuća za odmor Monsalbius u Baškim Oštarijama

 

6. Bleisure putovanja

Što znači bleisure? Engleska je to kovanica riječi koja se odnosi na kombinaciju poslovnog putovanja i putovanja iz razonode (business + leisure). Potražnja za takvim putovanjima samo raste - primjer su i digitalni nomadi koji je sve više. Pandemija je potaknula rad od kuće, ali sve više je naznaka da taj trend neće nestati s virusom  - mnoge tvrtke usvajaju fleksibilne ili hibridne modele rada. To će omogućiti mnogima da putuju i rade. Ne samo to, zaposlenici neke tvrtke koji rade na daljinu, okupljat će se na bleisure putovanjima.

Nedavna studija Great Hotels of the World je pokazala da 70% hotelijera ima upite za poslovne grupe koje, uz smještaj traže i zajedničke coworking prostore i timske aktivnosti na otvorenom

Još jedan nov pojam, a kojeg uvode brojni hoteli u borbi za goste, je staycation. Staycation paketi uključuju aktivnosti u sklopu hotelske ponude za goste koji žive u destinaciji ili dovoljno blizu da ne trebaju noćenje, ali žele provesti dan opuštajući se, blizu svog doma, ali daleko od svojih briga.
 

7. Beskontaktne tehnologije i personalizacija

Beskontaktne tehnologije koje gostima pružaju veću slobodu u smještaju već kucaju na vrata, točnije, otvaraju vrata mnogih apartmana i kuća za odmor. Uz takvu vrstu upotrebe tehnologije u smještajnoj ponudi, gosti očekuju i personalizirani pristup. Hotelske kuće ulažu mnogo u načine da doznaju što pojedini gost voli i želi, a mi u svojim domaćinstvima imamo jednostavnije i neposrednije metode. 

Bilo bi dobro imati knjigu gostiju, ne onu iz eVisitora, već osobniju u kojoj ćemo bilježiti što nas je koji gost tražio kako bismo im mogli osigurati to idući put kad odsjednu kod nas, bilo da se radi o nekoj dodatnoj usluzi ili informaciji.
 



I za kraj, jedan od trendova koji se nalazi na svim mogućim listama i to već dugi niz godina, a pandemijski strahovi su ga samo dodatno naglasili. Održivi turizam je najpopularniji, a održivost koju uvedemo u svoje poslovanje, gosti će primijetiti i nagraditi dobrom recenzijom. Mislimo na sutra, na svijet kojeg ćemo ostaviti budućim generacijama i sve one prirodne ljepote bez kojih ne bismo imali gostiju ni turizma. I čuvajmo to. 

Spremi

Politika privatnosti u obiteljskom smještaju: Kako zaštiti svoju imovinu, a ne ugroziti intimu gosta?

​5 jednostavnih ideja kako iskoristiti Instagram profil za uspješnu promociju smještaja

Savjeti uspješnih domaćina: Jednostavna anketa gostiju je neprocjenjiva

Privatni iznajmljivači Splitsko-dalmatinske županije ipak će graditi bazene uz bespovratne potpore

Gdje se nalazi najbliža javna česma u vašem mjestu

Eklektika u apartmanu - stil bez stila za zavodljivu i drugačiju smještajnu ponudu

Priča o brendiranju obiteljskog smještaja s otoka Vira

Hotelor: Tehnologija neće impresionirati gosta koliko hotelska kozmetika u smještaju

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Pješačka staza uz rijeku Krčić - jesmo li svjesni rajske čarolije prirode u vlastitom dvorištu?

Maslinarstvo i turizam nude potencijal u nizu vrhunskih doživljaja - od uljnih spa do interpretacijskih centara

Popularno: