Globalne turističke migracije oduvijek su bile pod utjecajem trendova među potrošačima diljem svijeta. Geopolitička nesigurnost, inflacija i rast troškova života utječu na odluke ljudi o putovanjima, koliko i na opću potrošnju. Euromonitor International, tvrtka za istraživanje tržišta sa sjedištem u Londonu, osnovana 1972. godine, 21. studenoga 2023. objavljuje najnoviju analizu koja ukazuje da ulazimo u godine opreznijeg pristupa novcu i njegovom trošenju na stvari izvan svakodnevnih potreba. Pet trendova među potrošačima.
1. Oprezno i savjesno trošenje
Zbog inflacije koja je prisutna svugdje, potrošači su osjetljivi na cijene. Čak 43,8 % ispitanih traže povoljnosti i akcije na kojima će nabavljati određene proizvode i usluge. Jednako je i s rezervacijama smještaja i putovanjima.
Nisu samo povoljne cijene važne potrošačima - traže različite vrijednosti, kvalitetu ponude, društvenu i ekološku odgovornost, trajnost, autentičnost, kako bi dobili najviše za svoj novac.
Pažnju turista će dobiti oni koju će nuditi transparentnost, inovativnost i partnerski odnos svojim gostima
2. Generacija Z u fokusu
Rođeni između 1995. i 2009. osvajaju tržišta. Oni su brojni, ali nisu (još) bogati. Prema istraživanju
Euromonitora, do 2040. će upravo oni ostvariti troznamenkasti rast prihoda jer sada, u svojim dvadesetima, sve više osvajaju tržište rada i napreduju u svojim karijerama.
Oni imaju drugačije svjetonazore i prioritete od prethodnih generacija s obzirom na to da su prošli pandemiju, recesiju i inflaciju koju ne prati rast njihovih primanja. Imaju nižu kupovnu moć od
baby boomera ili
milenijalaca u njihovoj dobi, posebno zbog visokih cijena nekretnina.
Planiraju ulagati u svoje stanovanje i zdravlje. Tri od pet pripadnike ove generacije je zabrinuta za svoje zdravlje zbog stresa pa se predviđa da će ulagati u wellness ponude i proizvode, kao i u one koje nude holistički pristup.
3. Štednja je in
Postpandemijske godine su probudile ludilo trošenja kao nadoknadu za dane provedene u karanteni. To je sada iza nas. Štednja se vraća na velika vrata. 44,4 % ispitanih planira pojačati svoje štedne uloge. Do kraja 2024. godine globalna štednja će porasti za 3 %, tvrdi Euromonitor. Jača financijska svijest i educiranost o instrumentima štednja pa tako i štedljivost svekolikog pučanstva.
4. Nejednakost raste
U skoro dvije trećine zemalja na svijetu, nejednakost prihoda se povećala. Predviđa se da će iduće desetljeće još jače povećati jaz među prihodima, što u konačnici doprinosi siromaštvu, socijalni nemirima i nestabilnosti. rastuća nejednakost narušava kupovnu moć i segmentira tržište, što smanjuje veličinu tržišta i dobit poduzetnika.
5. Azijsko tržište će diktirati trendove
Azijsko tržište bi do 2031. trebalo prerasti tržište Sjeverne Amerike po snazi svoje kupovne moći. Ono je rascjepkano i raznoliko, ali će postavljati trendove i poticati rast u mnogim industrijama i kategorijama, od ljepote i mode do putovanja i tehnologije. Više od 30 % globalne potrošnje će pripadati Azijatima, gdje predvodi Kina s više nego dvostruko većom potrošnjom od ostalih zemalja u regiji.