Ideje i trendovi
5K

Hoće li 2022. godina biti godina velikog oporavka globalnog turizma?

Može li 2022. godina biti godina kada će globalni turizam ponovno doseći razine prije pandemije? Koje su prepreke pred globalnim oporavkom turizma? Strahuju li turisti još uvijek od pandemije Covida 19 i zašto su stručnjaci uvjereni u dobre turističke rezultate 2022. godine?

Godina 2022. bi mogla u čitavom svijetu biti obilježena kao godina kada se turizam vratio na svoje stare, dobro utabane puteve. Epidemija koronavirusa značajno je poremetila globalne turističke planove, a mnogi su turisti, zbog raznih restrikcija, odustali od svojih planiranih putovanja.

Hrvatska je u čitavom tom raspletu oko pandemije prošla vrlo dobro i u 2021. godini smo ostvarili odlične turističke rezultate (u odnosu na druge). Razlog uspjeha valja potražiti u relativno labilnim pravilima i gotovo nepostojećim restrikcijama, čiji izostanak je privukao mnogobrojne turiste na našu obalu.


covid 19 epidemija i morski turizam


Globalna situacija po pitanju Covid-19 se sada značajno mijenja i nekako svi naslućuju kako smo blizu kraja epidemije. Samim time, godina 2022. mogla bi biti prekretnica u ponovnom jačanju turističkih rezultata diljem svijeta. Evo nekoliko razloga zašto možemo biti optimistični:

 

Novi sojevi sa sve manje nuspojava

Iako o Covid-19 još uvijek ne znamo puno toga, činjenica jest da novi sojevi virusa uzrokuju sve manje problema kod ljudi. Naime, unatoč tome što su sve zarazniji i brzo se šire među ljudima, broj hospitaliziranih ljudi u bolnicama ne raste proporcionalno. Samim time, novi sojevi možda su označili početak kraja epidemije koja nas drži već 2 godine u poljuljanom stanju.

Kako pandemija odmiče, ljudi su sve više svjesniji koje im stvarne opasnosti prijete po pitanju zdravlja pa se pridržavaju preporuka stručnjaka. Mogli bismo reći kako smo se navikli brinuti za svoje zdravlje, odnosno prihvatiti suživot s koronom. Stručnjaci naglašavaju kako Covid-19 neće nestati, ali ćemo se naučiti živjeti s njime, baš kao i sa svim drugim virusima koji nas napadaju svake godine.


čekanje na let aviona


Visoka procijepljenost kao prilika za putovanja

U mjesecima iza nas mnogi su ili oboljeli od korone ili primili cjepivo protiv korone pa sada imamo sve manje ljudi koji trebaju biti hospitalizirani. Zdravstvena slika po pitanju Covida sve je bolja širom svijeta, što daje olakotnu okolnost za sve koji žele putovati. U narednim će mjesecima putovanja biti sigurnija no ikada prije, odnosno strah od zaraze virusom trebao bi polako nestati.

Iako procijepljenost nije nikakva garancija zaštite, mnogi će se turisti lakše odlučiti na putovanja kada znaju da određena zaštita u nekim krajevima ipak postoji. U Hrvatskoj procijepljenost nije na visokoj razini, ali unatoč tome se možemo pohvaliti kako smo u 2021. godini ostvarili dobre turističke rezultate, ali i preživjeli korona valove slično kao i druge zemlje u okruženju.


važan turizma u oporavku gospodarstva


Turizam kao pokretač ekonomskog oporavka

Ekonomska kriza sve je dublja širom svijeta, a jedan od temelja oporavka mogao bi biti upravo globalni zamah turizma. Bez obzira što turizam u mnogim zemljama ne igra presudnu ulogu u gospodarstvu, činjenica je da bi se oporavkom turizma mogle desiti i pozitivne promjene po pitanju globalne ekonomije. Mnoge zemlje zbog ekonomskih neprilika jednostavno više ne mogu bez turizma i to će mnoge natjerati da se otvore prema turizmu, bez obzira na poljuljanu epidemiološku situaciju.

Turizam u Hrvatskoj u 2021. godini gotovo da se približio fantastičnim brojkama koje smo ostvarivali prije pandemije. U 2022. godini mogli bismo ponovno dostići rekorde koji su obarani prije epidemije, no konkurencija će biti velika u turističkom sektoru.


oporavak turizma i turisti željni putovanja po svijetu


Turisti željni putovanja nestrpljivo čekaju

Mnogobrojni turisti spremni su da ponovno krenu na daleka putovanja koja čekaju još unazad dvije godine. Skepticizam kod ljudi prestrašenih epidemijom sve je manji pa će se i mnogi zagovornici karantena i ograničenja, odlučiti za putovanja u 2022. godini. Možemo reći kako želja za putovanjima nikada nije bila veća, a sve to trebalo bi se odraziti na odlične turističke rezultate.

Kako bi postali konkurentniji, mnogi su se turistički subjekti odlučili oplemeniti ponudu tijekom korona-krize. Nakon dvije godine zatišja, ove bismo godine trebali uživati u raznovrsnoj ponudi koja će turistički sektor pogurati na jednu novu razinu. Dakako, sve to bit će moguće ostvariti ako novi sojevi privedu kraju poglavlje zvano "Covid pandemija".

Spremi

Kako kreirati vlastitu digitalnu strategiju oglašavanja apartmana i prisutnosti na internetu

Boravak u prirodi kao lijek: Kanadski liječnici izdaju recepte za putovanje u nacionalne parkove

​Koje europske zemlje ostvaruju najveće prihode od turizma?

FITUR 2021.: ​Bez zdrave doze patriotizma nema uspješnog turizma

Magneti za frižider - tržište najpopularnijeg turističkog suvenira vrijedno je više od 1,24 milijardi dolara

Budite uočljivi! Profesionalno fotografiranje apartmana za isplativije oglašavanje

Idemo na selo: 37 edukacija za vlasnike OPG-ova koji pružaju ugostiteljske i turističke usluge

Besplatne vođene šetnje putevima Dobrinjštine

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​Komunikacija u turizmu: Kako komunicirati s gostima prilikom rezerviranja smještaja?

Facebook stranica za iznajmljivače: Kako iskoristiti puni potencijal za povećanje rezervacija?

Popularno: