Može li zimski turizam u Hrvatskoj ove godine doživjeti veliki rast? Koji su potencijali zimskog turizma koje Hrvatska ne iskorištava dobro i možemo li konkurirati alpskim zemljama? Kako manjak složnosti i inicijative utječe na loše rezultate zimskog turizma u Hrvatskoj?
Zimski turizam u Hrvatskoj još uvijek je pojam koji je poput divno zamotanog poklona koji čeka da bude otvoren i iskorišten. Puno potencijala, a malo kvalitetnih rezultata. Iako se u Hrvatskoj već godinama priča o produženju sezone i cjelogodišnjem turizmu, pomaci u broju noćenja zimi su minimalni.
Turizam u Kontinentalnoj Hrvatskoj se sve više budi i mnogi se pitaju može li to rezultirati procvatom hrvatskog zimskog turizma. Hrvatska je još uvijek jedna od najotvorenijih zemalja svijeta što se protupandemijskih mjera tiče i to bi moglo doprinijeti pozitivnom rastu brojki zimskog turizma, no pitanje je imamo li dovoljno resursa i znanja za privući turiste zimi?
Hrvatska je zaista raskošna zemlja koja se može pohvaliti nevjerojatnom raznolikošću teritorija i prirodnih znamenitosti. Razmotrimo li reljef Hrvatske, lako možemo uočiti kako turisti s toplog mora mogu za svega sat vremena biti u zimskom okruženju Gorske Hrvatske. Iako je takav reljef prepun potencijala za razvoj zimskog turizma, u Hrvatskoj su zimske turističke brojke još uvijek mizerne.
Zanimljivo, Hrvatska je prije nekoliko desetljeća imala izgrađenu kvalitetnu skijašku infrastrukturu koja je zbog lošeg vođenja i neodržavanja neslavno propala. Danas imamo nekoliko nekada atraktivnih skijališta i zimskih odredišta koja zjape prazna i u ruševnom stanju. Država i investitori vrlo škrto povlače svoje poteze i sve se čini kako još godinama nećemo dočekati turiste na tim nekada popularnim destinacijama. Nažalost, to je velika šteta jer uz investiranje atraktivniju zimsku ponudu, mogli bismo u Hrvatskoj stvoriti cjelogodišnji turizam.
Adut za privlačenje sve većeg broja turista iz godine u godinu su atraktivni adventi koji se održavaju diljem Hrvatske. Od predivnog Varaždina i Međimurja, preko raskošne Slavonije, neizostavnog Zagreba, pa sve do odličnih morskih advenata. Hrvatska obiluje predivnim adventskim destinacijama i manifestacijama, no taj se potencijal još uvijek premalo koristi.
Osim Zagreba koji je snažno ucrtan na kartu Europe kada su u pitanju adventske manifestacije, ostala mjesta u Hrvatskoj još uvijek nisu dovoljno medijski eksponirana – iako nude ogroman potencijal za dovođenje turista
Na spomen turizma u Hrvatskoj, većina domaćih ljudi uglavnom pomisli na predivne morske destinacije koje su krcate turistima u ljetnim mjesecima. Pri tome, mnogi zaboravljaju prirodne i kulturne znamenitosti koje krije unutrašnjost Hrvatske. Srećom, turizam u Kontinentalnoj Hrvatskoj se sve više budi, a ponuda kuća za odmor posljednjih je godina višestruko narasla.
Danas atraktivne kuće za odmor možete pronaći u svakom kutku Kontinentalne Hrvatske, a nerijetko u tim kućama zateći i mnogobrojne strane goste
Ponuda kvalitetnih kuća za odmor definitivno može biti okidač za razvoj atraktivnih turističkih proizvoda zimskog turizma u Hrvatskoj.
Iako u Hrvatskoj ostvarujemo odlične turističke rezultate, činjenica je da većina tih uspjeha nastaje bez kvalitetnih strateških planova za razvoj turizma. Jednostavno, imamo more i sunce i tako provlačimo gomile turista iz čitavog svijeta na naš Jadran.
No, zimski turizam zahtjeva jedan potpuno drugačiji pristup u kojem će se strateški razviti i brendirati zimske destinacije koje će privlačiti turiste
Na karti Europe, Hrvatska nije prepoznata kao zimsko odredište i želimo li to promijeniti, trebamo kvalitetan strateški pristup pun zajedništava. Potrebno je objediniti ponudu, ostvariti čvrstu suradnju među turističkim ponuđačima i potencijalnim gostima prezentirati zimske destinacije u punom opsegu i mogućnostima.
Hrvatska je u ovome trenutku jedna od "najotvorenijih" zemalja Europe i jedna od rijetkih u kojima je u kafiće i restorane moguće ući bez ikakve potvrde.
Strani gosti željni su slobode, željni su bijega iz karantena i restrikcija, a Hrvatska im u ovome trenutku može ponuditi upravo to
Samim time, ukazuje se mogućnost promoviranja Hrvatske kao zemlje u kojoj turisti mogu bezbrižno uživati u zimskim radostima. Dakako, potrebno je voditi brigu i o odličnim higijenskim i zdravstvenim uvjetima te sve zajedno promovirati turistima kao zimski komplet za nezaboravan odmor.