Ideje i trendovi
9.7K

Zimski turizam u Hrvatskoj: Može li napokon doći do procvata turizma u zimskim mjesecima?

Može li zimski turizam u Hrvatskoj ove godine doživjeti veliki rast? Koji su potencijali zimskog turizma koje Hrvatska ne iskorištava dobro i možemo li konkurirati alpskim zemljama? Kako manjak složnosti i inicijative utječe na loše rezultate zimskog turizma u Hrvatskoj?

Zimski turizam u Hrvatskoj još uvijek je pojam koji je poput divno zamotanog poklona koji čeka da bude otvoren i iskorišten. Puno potencijala, a malo kvalitetnih rezultata. Iako se u Hrvatskoj već godinama priča o produženju sezone i cjelogodišnjem turizmu, pomaci u broju noćenja zimi su minimalni.

Turizam u Kontinentalnoj Hrvatskoj se sve više budi i mnogi se pitaju može li to rezultirati procvatom hrvatskog zimskog turizma. Hrvatska je još uvijek jedna od najotvorenijih zemalja svijeta što se protupandemijskih mjera tiče i to bi moglo doprinijeti pozitivnom rastu brojki zimskog turizma, no pitanje je imamo li dovoljno resursa i znanja za privući turiste zimi?


potencijal zimskog turizma u hrvatskoj
Bijele koke s neba pale cijelo Zagorje zatrpale


Puno potencijala, a malo vidljivog napretka

Hrvatska je zaista raskošna zemlja koja se može pohvaliti nevjerojatnom raznolikošću teritorija i prirodnih znamenitosti. Razmotrimo li reljef Hrvatske, lako možemo uočiti kako turisti s toplog mora mogu za svega sat vremena biti u zimskom okruženju Gorske Hrvatske. Iako je takav reljef prepun potencijala za razvoj zimskog turizma, u Hrvatskoj su zimske turističke brojke još uvijek mizerne.


Oronula skijališta koja (ne) čekaju turiste

Zanimljivo, Hrvatska je prije nekoliko desetljeća imala izgrađenu kvalitetnu skijašku infrastrukturu koja je zbog lošeg vođenja i neodržavanja neslavno propala. Danas imamo nekoliko nekada atraktivnih skijališta i zimskih odredišta koja zjape prazna i u ruševnom stanju. Država i investitori vrlo škrto povlače svoje poteze i sve se čini kako još godinama nećemo dočekati turiste na tim nekada popularnim destinacijama. Nažalost, to je velika šteta jer uz investiranje atraktivniju zimsku ponudu, mogli bismo u Hrvatskoj stvoriti cjelogodišnji turizam.


sanjkalište na Platku
Sanjkalište na Platku (Foto: Igor Čančarević/Unsplash)


Atraktivna adventska događanja diljem Hrvatske

Adut za privlačenje sve većeg broja turista iz godine u godinu su atraktivni adventi koji se održavaju diljem Hrvatske. Od predivnog Varaždina i Međimurja, preko raskošne Slavonije, neizostavnog Zagreba, pa sve do odličnih morskih advenata. Hrvatska obiluje predivnim adventskim destinacijama i manifestacijama, no taj se potencijal još uvijek premalo koristi.
 

Osim Zagreba koji je snažno ucrtan na kartu Europe kada su u pitanju adventske manifestacije, ostala mjesta u Hrvatskoj još uvijek nisu dovoljno medijski eksponirana – iako nude ogroman potencijal za dovođenje turista


kuća djeda mraza u Varaždinu
Kuća Djeda Mraza u Varaždinu (Foto: Turistička zajednica grada Varaždina)


Stalan rast broja kuća za odmor na kontinentu

Na spomen turizma u Hrvatskoj, većina domaćih ljudi uglavnom pomisli na predivne morske destinacije koje su krcate turistima u ljetnim mjesecima. Pri tome, mnogi zaboravljaju prirodne i kulturne znamenitosti koje krije unutrašnjost Hrvatske. Srećom, turizam u Kontinentalnoj Hrvatskoj se sve više budi, a ponuda kuća za odmor posljednjih je godina višestruko narasla.
 

Danas atraktivne kuće za odmor možete pronaći u svakom kutku Kontinentalne Hrvatske, a nerijetko u tim kućama zateći i mnogobrojne strane goste

Ponuda kvalitetnih kuća za odmor definitivno može biti okidač za razvoj atraktivnih turističkih proizvoda zimskog turizma u Hrvatskoj.


kuće za odmor kontinentalna Hrvatska


Premalo strateške složnosti za odlične turističke rezultate

Iako u Hrvatskoj ostvarujemo odlične turističke rezultate, činjenica je da većina tih uspjeha nastaje bez kvalitetnih strateških planova za razvoj turizma. Jednostavno, imamo more i sunce i tako provlačimo gomile turista iz čitavog svijeta na naš Jadran.
 

No, zimski turizam zahtjeva jedan potpuno drugačiji pristup u kojem će se strateški razviti i brendirati zimske destinacije koje će privlačiti turiste

Na karti Europe, Hrvatska nije prepoznata kao zimsko odredište i želimo li to promijeniti, trebamo kvalitetan strateški pristup pun zajedništava. Potrebno je objediniti ponudu, ostvariti čvrstu suradnju među turističkim ponuđačima i potencijalnim gostima prezentirati zimske destinacije u punom opsegu i mogućnostima.


radost za vrijeme adventa
Da bismo privukli goste, ne trebamo pričati bajke. Samo trebamo znati ispričati priču o ljepotama zime našeg spoja mediteranske i kontinentalne klime (Foto: TZ grada Varaždina)


Može li otvorenost potaknuti zimski turizam u Hrvatskoj?

Hrvatska je u ovome trenutku jedna od "najotvorenijih" zemalja Europe i jedna od rijetkih u kojima je u kafiće i restorane moguće ući bez ikakve potvrde.
 

Strani gosti željni su slobode, željni su bijega iz karantena i restrikcija, a Hrvatska im u ovome trenutku može ponuditi upravo to


Samim time, ukazuje se mogućnost promoviranja Hrvatske kao zemlje u kojoj turisti mogu bezbrižno uživati u zimskim radostima. Dakako, potrebno je voditi brigu i o odličnim higijenskim i zdravstvenim uvjetima te sve zajedno promovirati turistima kao zimski komplet za nezaboravan odmor.

Spremi

Kvaliteta smještaja – ključna vrijednost za turistički razvoj destinacije

Greencajt - festival za one koji znaju da smo u cajtnotu

​Kupnja božićnog drvca: Na što sve pripaziti kod kupnje drvca za stan ili apartman?

Ljeto za pamćenje: Sezona sve bolja, obaraju se i neki rekordi

Recept za kekse - brzo, jednostavno i ukusno

​Što je phishing i kako ga prepoznati?

Zaključci javne rasprave o Pravilnicima o razvrstavanju i kategorizaciji u turizmu

​Koja su hrvatska skijališta spremna za novu sezonu skijanja?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako povećati broj turista i noćenja u zimskim mjesecima?

Digitalni nomadi žele u Hrvatsku: Kakvu ponudu pripremiti za dolazak digitalnih nomada?

Popularno: