Zašto se ne javlja? Što se događa? Pitanja su to koja se često postavljaju nakon slanja e-poruke bez odgovora. Rijetko tko pomisli da je poruka završila u spam mapi ili provjerava istu. No, to se događa kod oko 45% globalno poslanih e-poruka...
Kako bismo ostvarili što veći broj direktnih rezervacija, nužno je održavanje kontakta sa starim gostima. E-mail je odličan alat za to. Poruka na kraju sezone kojom goste pozivamo da ostave recenzije na našim oglasima ili čestitka za blagdane koje su pred nama, savršene su prilike za održavanje kontakta i povećanje šanse za ponovnu rezervaciju.
Newsletter kampanje koje šaljemo stalnim gostima ili samo onima koji su se barem jednom raspitivali za smještaj kod nas, također su dobar alat za povećanje broja direktnih rezervacija. Naravno, pod uvjetom da je gost pristao da prima naše poruke, prema važećim GDPR propisima.
Međutim, nije rijetkost da takve poruke putem e-pošte ostanu bez odgovora pa se znamo pitati što smo zgriješili ili gubimo li možda stalnog gosta.
Odgovor je najčešće jednostavniji nego što mislimo - naša poruka je završila u spamu, odnosno, u pretincu neželjene pošte, pa ju gost ni vidio nije. Ljudi takve poruke najčešće ne otvaraju i brišu ih automatski, a to se dešava češće nego što možemo zamisliti.
Kako izbjeći da naš mail završi u spamu?
Kada pošaljemo e-poruku, ona trenutno prolazi kroz niz testova filtriranja spama koji određuju hoće li proći do ulazne pošte sandučića ili će se izdvojiti kao “sumnjiva”. Sumnjiva, odnosno, neželjena pošta ili "junk mail” je ona vrsta elektroničke pošte koja se šalje korisnicima bez njihovog dopuštenja, a često sadrži reklame, pokušaje prijevara ili viruse.
Vjerovali ili ne, spam je kratica od “spiced ham”, a da bismo razumjeli otkud taj izraz za neželjenu poštu, pogledajmo skeč Monty Pythona iz ’70.-ih, koji je nastao kao parodija na masovnu reklamu.
Uglavnom, desetak je filtera koji sprječavaju naše poruke da razvesele bivše i buduće goste, i to može biti vrlo problematično dok smo u akciji jačanja broja direktnih rezervacija. Kako ih zaobići?
Većina mail servera, automatski reagira negativnom ocjenom na poruke koje se šalju bez naslova ili teksta. Čak i ako smo samo željeli proslijediti gostima čestitku koja je umetnuta u tijelo e-pošte i ne traži dodatan tekst, dobro bi bilo da dodamo par rečenica. Tako ujedno i personaliziramo poruku gostu.
Jednako kao i bez naslova, naslov u kojem se više puta ponavlja oznaka da je sadržaj prosljeđivan ili da se radi o odgovoru, premda mi tu poruku na adresu gosta šaljemo prvi put, lako će prekrižiti našu pošiljku i poslati je pa-pa u spam.
Privitci, attachmenti, odnosno, prilozi koje šaljemo su najčešći izvor nerazumijevanja sa serverima koji provjeravaju poštu. Virusi i maliciozni softveri se najčešće prenose upravo tako. Ukoliko ipak šaljemo nekakav privitak gostu, utoliko ćemo ga preimenovati da točno označava ono što šaljemo.
Za mailove koje inače šaljemo gostima, ovo je najčešća prijetnja da će isti završiti tamo gdje ne treba. Vrlo često šaljemo gostima fotografije smještaja ili destinacije. Ako su te fotografije velike ili ih ima puno uz njih tek malo teksta, šanse da će završiti u spam folderu su ogromne.
Ako radimo newsletter kampanju ili šaljemo mail istog sadržaja na više adresa odjednom, šanse da će završiti u spam folderu su velike. Kod newsletter kampanja je bolje služiti se nekom od platformi za e-marketing, npr. MailChimp platformom. Kod slanja e-mailova na više adresa, takve platforme velike količine pošte šalju u određenim intervalima kako bi izbjegli slijetanje pošte među neželjenu.
Sličnim trikom se možemo poslužiti i slanjem pošte iz našeg e-mail sandučića pa slati poštu na samo nekoliko adresa odjednom, koristeći pri tome BCC opciju, kod koje gosti ne vide kome je sve ta ista pošta poslana.
Što su to spam izrazi? “KUPI ODMAH”, “AKCIJA”, “SNIŽENJE”, “POPUST”, i slične fraze koje sugeriraju da se radi o reklamnom sadržaju, a ne o toploj poruci domaćina. Zavirite u svoje promo poruke i primijetit ćete da nitko više ne koristi ove i slične fraze. Kod reklama su naglašeni postoci, ali ne i na što se odnose. Kako u naslovu, tako i u tekstu poruke, ako želimo gosta obavijestiti o nekoj povoljnosti, mudro ćemo odabrati riječi i potruditi se da naglasak poruke ne ide u korist prodaje.
Postoji još nekoliko načina na koje naša poruka može biti označena kao neželjena, a na koje ćemo teško moći utjecati. Posebno ako nas gost označi kao neželjene. Zato ne bismo trebali gnjaviti s čestim porukama ili s porukama koje goste ni malo ne zanimaju.
Pišimo gostima samo onda kada imamo što za reći i pišimo samo ono što ih zanima
Svakoga će razveseliti lijepa riječ ili posebna ponuda predstavljena na ljudski neposredan način. Adrese turista koji su istaknuli da ih naše poruke ne zanimaju, obrisat ćemo iz svog adresara.
Prema statistikama Mailmoda, najviše spam e-mailova je poslano u srpnju 2021. koda ih je bilo 283 milijardi od 336,41 milijardu poslanih mailova.
Čak 96% phishing napada se provede putem e-mail pošte. I zato nećemo zamjeriti onima koji našu poruku ne otvore jer je završila u spamu. Potrudit ćemo se da se to ne dogodi. A ako se i dogodi, a, moj bože, ča se može…