Preporuke za rad hotela i iznajmljivača tijekom pandemije COVID-19 su ugledale svjetlo dana tog 11. svibnja, istoga dana kada su diljem zemlje mnogi ugostiteljski objekti konačno otvorili svoja vrata.
Nije neobično što je ova preporuka dugo čekala svoju objavu jer su preporuke iscrpne pa ih detaljno možete pregledati na
stranici s preporukama za hotele i smještajne jedinice Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Nejasno je, doduše, zašto su preporuke jednake za hotelsko poslovanje i ono u domaćinstvima jer, niti je usluga jednaka niti su jednaki propisi kojima su ovi segmenti pružanja usluge smještaja uređeni.
S obzirom na to da su posebno izdane preporuke za frizerske salone i one u kojima se pružaju usluge masaže ili tetovaže, za očekivati je bilo da se posebno obrati pažnja na smještaj u kućanstvima koji nosi polovicu turističkog smještaja u RH.
Ali nadležni tvrde da se ono što je preporučeno za hotele, može primijeniti u svim objektima za smještaj pa krenimo redom da vidimo što se od preporučenog može odnositi na apartmane,
sobe i kuće za odmor u privatnom smještaju.
Opće preporuke za (u dokumentu je navedeno "hotelske") prostore
Fizička udaljenost – 1,5 metara razdaljine među posjetiteljima u odnosu na druge posjetitelje, osim ako se radi o članovima obitelji ili skupine gostiju.
Dezinficijens – na svim ulazima mora biti postavljeno dezinfekcijsko sredstvo na bazi 70%-tnog alkohola ili drugog sredstva prikladnog za korištenje na koži.
Obavijesti na vidljivom mjestu – informacije o provođenju higijene, pravila ponašanja i mjerama zaštite je potrebno postaviti na ulazu u objekt, uručiti u obliku letka gostu prilikom prijave te ostaviti u svakoj smještajnoj jedinici. Nužno je i u svakoj smještajnoj jedinici istaknuti broj telefona odgovorne osobe koju treba kontaktirati u slučaju sumnje na COVID-19.
Maksimalan broj osoba u prostorima – koliko dopušta razdaljina među posjetiteljima različite obitelji ili skupine od 1,5 metra.
Jednokratni papirnati ručnici i materijal – osigurati dovoljno potrošnog materijala, uz dovoljno sredstva i opreme za čišćenje i dezinfekciju.
Otpad – osigurati odlaganje u kante s odgovarajućim poklopcima.
Zaštitna oprema – osigurati maske za osobe koje dolaze u kontakt s gostima u kućanstvu.
Higijenske mjere – pridržavati se uputa za dezinfekciju Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Preporuke za održavanje zajedničkih prostorija
Prozračivanje i higijena – redovito i periodično, npr. dezinfekcija svih površina svakih sat vremena, a prostor za prihvat gosta češće.
Fizička udaljenost – osigurati adekvatan razmak među gostima te između gosta i djelatnika ili iznajmljivača i članova njegove obitelji koji se kreću u istom prostoru. Boraviti s gostom kraće od 15 minuta što je definicija bliskog kontakta, i prilikom prijave ili odjave. Postaviti pregrade tamo gdje tako kratak kontakt nije moguć.
Informiranje gostiju i djelatnika – i iznajmljivač i suradnici (npr. čistačice i sl.) trebaju biti informirani o COVID-19, tako da u svakom trenutku gostu mogu pružiti relevantne informacije.
Tehnologija – primijeniti gdje god je to moguće, npr. kod check-ina, beskontaktnog plaćanja i sl.
Informacija mora biti obostrana – gost treba unaprijed najaviti kada stiže i kada odlazi kako bi se zadržavanje u direktnom kontaktu ograničilo na minimum.
Higijena sanitarnih čvorova – češće i temeljitije čišćenje i dezinfekcija, npr. svaka dva sata.
Dodatni sadržaji – poput sadržaja za djecu se trebaju osigurati na način sukladan uputama HZJZ.
Dodatna oprema – osigurati termometre, maske i rukavice na upit gosta.
Preporuke za održavanje smještajnih jedinica
Čišćenje – obavljati prema dosadašnjoj praksi, osim kada gost zatraži češće čišćenje ili mijenjanje posteljine i ručnika. Sve se površine i predmeti koje dolaze u kontakt s gostom moraju temeljito dezinficirati, uz posebnu pozornost u kupaonici nakon izlaska gostiju.
Posteljina i ručnici – oni korišteni ne smiju doći u dodir s čistima.
Informiranje – gost mora biti informiran o pojačanim higijenskim standardima u objektu.
Na što moraju paziti iznajmljivač i osobe koje dolaze u kontakt s gostima?
Opće zaštitne mjere – izbjegavanje bliskog kontakta s osobama sa sumnjom na zarazu COVID-19. Održavanje distance, izbjegavanje dodirivanja vlastitog lica i rukovanja s gostima. kašljanje u lakat ili maramicu, redovito pranje ruku i korištenje dezinficijensa.
Mjerenje tjelesne temperature – svako jutro. Ako je ista veća od 37,2 stupnjeva u jutarnjim satima ili ako se osjećate bolesno, ne dolaziti u kontakt s gostima.
Preporuke za održavanje opreme
Perilice - provjeriti pravilan rad perilica za suđe i rublje, radne temperature istih i doziranja sredstava za pranje.
Klima i ventilacija – moraju biti pažljivo pregledani. Posebno obratiti pažnju na filtere.
Dezinfekcijska sredstva – u zajedničkim dozatorima treba stalno provjeravati da li ih je dovoljno i funkcionira li uređaj.
Preporuke za vanjske suradnike
Dolazak suradnika, čistačica, majstora ili dostavljača u objekt - treba organizirati tako da se najave i izmjere temperaturu prije dolaska. Ako imaju više od 37,2 stupnjeva u jutarnjim satima ili se osjećaju bolesno, ne smiju doći u objekt, već se trebaju javiti nadležnom obiteljskom liječniku.
Dakle, ovo je ono što se iz netom objavljenih
preporuka za rad hotela i iznajmljivača tijekom pandemije COVID-19 može primijeniti u
obiteljskom smještaju. No, ovo su ipak preporuke za hotele, koje tek u naslovu daju naslutiti da se o obiteljskom smještaju nije puno razmišljalo te da smo u najvećoj mjeri prepušteni vlastitoj savjesti.
A za savjest nisu potrebne preporuke epidemiologa…